י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"לא צריך לפחד"

אלוף (מיל'): "היינו רוצים לעשות מכת מנע ולא לחכות"

אלוף (מיל') גרשון הכהן על המתיחות בישראל: "לא צריך לפחד מההמתנה הזו, עם ישראל יוצא לעבודה וחי חייו"

אלוף (מיל'): "היינו רוצים לעשות מכת מנע ולא לחכות"
איראן, אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

סוף השבוע האחרון עבר באווירה מתוחה בישראל וכלל כוננות שיא מצד האזרחים, לאחר ששבוע שעבר חוסלו שני בכירים בארגוני חיזבאללה וחמאס בביירות ובטהרן, האלוף (מיל') גרשון הכהן התייחס לדברים ב-104.5fm אצל גדי נס.

"אנחנו בשמונה גזרות, גם יהדות העולם נמצאת תחת איום, זו עוד זירה", ציין. כשנשאל מדוע ישראל מחכה לתגובה ולא מבצעת מכת מנע השיב: "העניין שהיינו רוצים לעשות מכת מנע ולא לחכות זו שאיפה נכונה, אבל המערכת הרבה יותר מורכבת מזה".

"נגיד, במלחמת ששת הימים עשו מבצע מוקד, כל מטוסי חיל האוויר היו מסביב לבסיסי חיל האוויר אצל האויב ועשו מכת מנע במשך שלוש שעות והאויב לא היה בפעולה יותר". "אין יותר דבר כזה של מכת מנע על כל המערכת שמאיימת עלינו" ציין.

עוד אמר: "הדבר השני, 12 אלף רקטות היו לחיזבאללה ב-2006, היום יש לו פי 10, אם עושים מכת מנע שמשמידה לו 80 אחוזים עדיין יהיו לו יותר רקטות ממה שהיה לו במלחמת לבנון השנייה. זאת אומרת שאנחנו נמצאים במציאות אחרת לגמרי - ואיראן רחוקה מאוד".

כן עשינו את זה בתימן.

הכהן השיב: "אבל זו אופרציה. אם נפגע שם זה לא יביא את ה'מנע'. כדאי שנבין שאנחנו עומדים פה מול מערכת אזורית חמושה בכמויות גדולות, והכי חשוב מהכל- להבין את הסיפור שמתרחש כרגע, ישראל הייתה חייבת להגיב בשבוע שעבר, לא הייתה אופציה לא להגיב".

המשיך, "האמריקנים ציפו שנגיב באופן לא מידתי", האלוף (מיל') הכהן הסביר: "הם טענו שאנו זכאים להגנה עצמית אבל, 'אל תביאו למלחמה אזורית'- זה לא בציפיות ש האמריקנים כרגע במיוחד לפני הבחירות שם. האיראנים רצו שנגיב באופן כזה שהאמריקנים יאמרו לנו 'עכשיו תאכלו את הדייסה שבישלתם' כי אתם דידרתם את האזור למלחמה". "הם היו רוצים אותנו בבידוד".

לדבריו, "מה שקרה, כל מערכות הביטחון הצליחו להגיע לשתי פעולות מאוד מרשימות ומאוד כירורגיות ומידתיות, מעבירות את הכדור למגרש של האויב והאמריקנים כרגע נמצאים בצד שלנו, שזה הישג גדול".

עוד אמר המומחה: "לא צריך לפחד מההמתנה הזו, עם ישראל יוצא לעבודה וחי את חייו, כל המערכת הביטחונית נמצאת בכוננות", הוסיף: "לפנינו עוד הרבה ימים של מלחמה".

איראן גרשון הכהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}