י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הכוננות בשיאה

בישראל מאיימים: "מוכנים לעבור במהירות להתקפה, נגבה מחיר"

שר הביטחון גלנט ביקר ביחידה הטכנולוגית ליבשה ואיים: "אם האויב יעז לתקוף אותנו - הוא ישלם מחיר כבד" | מקור איראני: "כל תגובה מצד איראן תהיה "קשה ומכאיבה" | בכיר בבית הלבן: "מקדמים נושאת מטוסים למטרות הגנה"

בישראל מאיימים: "מוכנים לעבור במהירות להתקפה, נגבה מחיר"
שר הביטחון בחט"ל צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט ביקר הבוקר (ראשון) ביחידה הטכנולוגית ליבשה (חט״ל) האחראית על המענה המבצעי טכנולוגי לכוחות בשטח.  הביקור נערך ברקע הדריכות בישראל וההמתנה לתגובת איראן וחיזבאללה.

שר הביטחון הדגיש את חשיבות גיבוש ומתן המענה המבצעי לכוחות בשטח כמאמץ מאפשר להמשך הלחימה ועמד על חשיבות המוכנות למעבר מהיר מהגנה להתקפה.

גלנט מאיים על איראן וחיזבאללה צילום: אלעד מלכה

"בחנתי היום את היערכות הכוחות של צה"ל גם בהגנה, גם בהתקפה", אמר שר הביטחון יואב גלנט. "אנחנו ערוכים חזק מאוד בהגנה - ביבשה ובאוויר ואנחנו מוכנים לעבור במהירות להתקפה או לתגובה. אנחנו נגבה מחיר, כפי שאנחנו עושים בימים האחרונים מהאויב. אם הוא יעז לתקוף אותנו הוא ישלם מחיר כבד".

בתוך כך, ג'ונתן פיינר, סגן היועץ לביטחון לאומי בארה"ב בריאיון ל-CBS: "אנחנו מקדמים נושאת מטוסים למזרח התיכון למטרות הגנה. המטרה היא להרגיע את הרוחות באזור". על רקע הכוננות, מפקד פיקוד מרכז האמריקני מייקל קורילה צפוי להגיע מחר לישראל.

גורם מדיני ירדני מסר לעיתון הפרו-סעודי א-שרק אל-אווסט כי בעת ביקור שר החוץ הירדני איימן א-ספדי שמתקיים היום בטהראן, א-ספדי צפוי להביע את העמדה הירדנית הרשמית לפיה ירדן לא תאפשר לאף גורם שהוא להשתמש בשמי ירדן לצורך ביצוע פעולות צבאיות ולסכן את ביטחון ירדן ויציבותה

מוקדם יותר חידשה שגרירות סעודיה בביירות את קריאתה לאזרחי הממלכה לעזוב את שטח לבנון. כמוה עשו רוב מדינות המערב  וחלק ממדינות ערב כדוגמת ירדן.

בד בבד, מקור האיראני מסר לערוץ אל-ג'זירה כי לא בא בחשבון שאיראן תסכים לחוסר תגובה או תגובה סמלית, שכן כל תגובה מצד איראן תהיה "קשה ומכאיבה," לשון הדיווח.

עוד אמר המקור האיראני הבכיר לערוץ אל-ג'זירה שישראל הפרה את הריבונות האיראנית באופן כביר ועכשיו היא שולחת מתווכים על מנת לבלום את התוצאה והדבר לא בא בחשבון. עוד נמסר כי ישראל "מנסה לדחוף את איראן לא להגיב על מנת להציג את עצמה כמדינה חלשה ללא הרתעה אמיתית." אך לדבריו ישראל הפרה את כל האיסורים ועליה לשלם על כך מחיר ו"אין ספק שהיא תשלם מחיר יקר."

שר הביטחון יואב גלנט איראן חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}