י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
צריך לפייס את השבת

הגר"י זילברשטיין על הפיגוע בחולון: "בסמוך למקום שמחללים שבת בפרהסיא"

עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין במכתב חיזוק הבוקר לתושבי חולון, בעקבות הפיגוע הרצחני שאירע בעיר, בדבריו כותב: שעל כל אחד לחשוב שבגללו אירע האסון, ויש להתחזק בשמירת השבת. המכתב המלא

הגר"י זילברשטיין על הפיגוע בחולון: "בסמוך למקום שמחללים שבת בפרהסיא"
הגר"י זילברשטיין צילום: אברהם לרנר

עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה, וראש הכולל המפורסם 'בית דוד' בעיר חולון, אשר מעניק חמה מקומתו לעם ישראל כולו אך על העיר חולון בפרט, פרסם הבוקר מכתב חיזוק מיוחד, לאחר הפיגוע הרצחני שאירע הבוקר בעיר, ולאור פניות של תושבים חרדיים שביקשו לשמוע דעת תורה על האסון הקשה.

בדבריו כותב הגר"י זילברשטיין: "לאחי ורעי היקרים והאהובים הי"ו. מזועזעים, המומים וכואבים על האסון שפקד את עירנו חולון יע"א, בפיגוע הרצחני ע"י מחבל בן עולה, היום ביום ראשון בבוקר, ערב ר"ח אב תשפ"ד.

"ובודאי שעל כל אחד ואחד מאיתנו לפשפש במעשיו, ולחשוב, על מה עשה ה' ככה לעיר הזאת, ומה חרי האף הגדול הזה?!

"וחלילה לנו לחפש אשמים לאסון, אלא כל אחד יחשוב שבגללו ובעוונו קרה האסון הגדול הזה, וכמו שאמר יונה הנביא "כי יודע אני כי בשלי הסער הגדול הזה עליכם" (יונה א-יב), אף שיכל להאשים את כל עובדי העבודה זרה שהיו עימו בספינה. בכל זאת האשים רק את עצמו!

"ונראה, כיון שהיה זה סמוך למוצאי שבת קודש, ועוד בסמוך למקום שמחללים שבת בפרהסיא, בעוונותינו הרבים, א"כ השבת הקדושה פגועה מחמת חילולי השבת, ועלינו לפייסה, ולהתחזק בשמירתה.

"ולכן כל אחד עליו להתחזק בשמירת השבת, בביתו וברחובה של עיר, ולהשפיע ככל יכולתו בכל סביבתו על שמירת השבת. וללמוד בכל יום, לכל הפחות שתי הלכות מהלכות שבת.

"ובזכות החיזוק בשמירת השבת, נזכה לברכת השבת, וכדברי רבינו אברהם אבן עזרא "כי אשמרה שבת א-ל ישמרני", ונזכה לגאולה בקרוב. אמן".

באדיבות המצלםהמכתב של הגר"י זילברשטייןצילום: באדיבות המצלם

הפיגוע בחולון הרב יצחק זילברשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}