ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
מול רצפת העזרה

בצל המצב המתוח: הגר"ד כהן יישא לראשונה כפיו במקום המקדש

בראש חודש אב, יום ההילולא של אהרן הכהן, אביהם של כל הכהנים – יכנס ראש ישיבת חברון הגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א מניין כהנים תלמידי חכמים, לנשיאת כפיים מול רצפת העזרה וכנגד קודש הקודשים • כל הפרטים

בצל המצב המתוח: הגר"ד כהן יישא לראשונה כפיו במקום המקדש
הגר"ד כהן צילום: קופת העיר

עת צרה ליעקב, כאשר כל יום קללתו מרובה מחבירו וכל אחד מחפש דרך להנצל מאיבה ומלחמה! אירוע ראשון מסוגו בהיסטוריה, מאז חורבן בית המקדש. אחרי אלפיים שנות גלות, במהלן לא זכו כהנים לעמוד על רצפת העזרה ולשאת את כפיהם – מתכנס מניין כהנים, בראשותו של מרן ראש ישיבת חברון הגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א, לקיומה של ברכת כהנים, מול רצפת העזרה. 

למסירת שמות לברכת הכהנים ההיסטורית >>>

המיקום: גג בית הכנסת החורבה, במשקיף בכינון ישיר אל רצפת העזרה, מול מקום קודש הקדשים. 
העיתוי: ראש חודש אב, יום ההילולא של אהרן הכהן, אביהם של כל הכהנים. 

הנוכחים: מרן ראש הישיבה שליט"א ואתו עמו עוד תשעה כהנים נוספים, כל אחד ואחד מהם תלמיד חכם מופלג בפני עצמו. 

המטרה: לברך את ישראל באהבה, ולכוון בכוונות וייחודים נפלאים לאוקמא שכינתא מעפרא, ולקרב את הגאולה בעז"ה. 

הכהנים הצדיקים בראשות מרן ראש הישיבה שליט"א, יכוונו בברכתם באופן מיוחד על תורמי 'קופת העיר', אשר שמותיהם יימסרו לידי הכהנים מראש, וזאת, כדי לעודד את הגברת התרומות ל'קופת העיר', לנוכח ריבוי מקרי המצוקה והצורך להרבות בצדקה בזמן שבו מידת הדין מתוחה והמצב הביטחוני רגיש ולא יציב. 

בסיום התפלה יזכירו מרן ראש הישיבה וחברי מניין הכהנים הנוספים, כל שם ושם מהתורמים בפרטות, ולאחר מכן יחתמו לתורמים הקבועים על 'שטר ברכת כהנים'.

וזה נוסח השטר המיוחד: 
בראשות מרן הגר"ד כהן שליט"א - ביום ראש חודש אב, יומא דהילולא דאהרן הכהן, על גג בית הכנסת החורבה – מקום שרואים את רצפת העזרה ומול קודש הקדשים, ושם ביום המסוגל ובמקום המסוגל, ברכנו במניין את עם ישראל, ואת תורמי קופת העיר , ובכללם הנדיב הנכבד (*שם התורם*) שזכו להצטרף ללגיונו של מלך ולתרום תרומה קבועה והגונה לקופת העיר להחיות רבבות נפשות עניים ולהצילם מרדת שחת.

ותפלתנו לפני בורא עולם, שבזכות הצדקה הנפלאה, בזכות המקום הקדוש והמסוגל, בזכות היום המסוגל, תתקיים בהם ברכת הכהנים שברכנו אותה בכוונות וייחודים עבור התורם הנכבד: "יברכך ה' וישמרך, יאר ה' פניו אליך ויחונך, יאר ה' פניו אליך וישם לך שלום". וחתמנו שמנו אחר הברכה לאות ולעדות.

למסירת שמות לברכת הכהנים ההיסטורית >>>
 

הגר"ד כהן קופת העיר ברכת כהנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}