י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
היערכות להפס"ד

גזירת הגיוס: מאות תלמידי ישיבות חרדיות נקראו להתייצב מחר

מאות חרדים נקראו להתייצב מחר בלשכת הגיוס שם יערכו בדיקות רפואיות, מבחנים פסיכוטכניים ושיחה עם קצין מיון. המשטרה נערכת להפרות סדר והפגנות. עדיין לא ידוע מה היקף הבחורים שיחליטו להתייצב

גזירת הגיוס: מאות תלמידי ישיבות חרדיות נקראו להתייצב מחר
לשכת הגיוס תל השומר צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ראשוני בחורי הישיבות החרדיות, צעירים מגיל 18 עד 23, שקיבלו צווי גיוס נקראו להתייצב מחר ללשכת הגיוס בתל השומר. כך דווח בכאן 11. עוד דווח כי המשטרה נערכת להפרות סדר והפגנות.

על פי הדיווח, 600 חרדים זומנו להגיע מחר ועוד 500 זומנו ליום שלישי. בשלב הראשון, בני הישיבות אמורים להגיע רק ללשכת הגיוס בתל השומר ובהמשך ללשכות גיוס נוספות. בצה"ל מעריכים שיגיעו בין 100 ל-150 צעירים חרדים בכל יום.

בלשכת הגיוס נערכו לביצוע הצו הראשון, אותו יעבירו גברים בלבד - שיכלול סדרת בדיקות רפואיות, מבחנים פסיכוטכניים ושיחה עם קצין מיון. בסיום התהליך יקבלו בני הישיבות צו גיוס.

כזכור, בציבור החרדי לא מתפשרים לנוכח צווי הגיוס וכפי שפרסמנו לראשונה, מנהיג עולם הישיבות הגרמ"ה הירש הורה שלא להתייצב, כך גם לאחר מכן ראש הישיבה הגר"ד לנדו במכתב שפרסם, קרא שלא להתייצב לאף צו מהצבא. 

זקן חברי מועצת גדולי התורה הגרמ"צ ברגמן אף התבטא בחריפות על שר הביטחון ששולח צווים: "כל אחד יודע, שאפילו יום אחד שבחור יהיה בצבא אז זה ממש שמד! כל המלחמה עכשיו זה מלחמה עבור המלך, עבור הקב"ה. עכשיו צריך לדעת שאסור לשתף פעולה איתם. "בא טיפש אחד ושולח צווים בשביל הגיוס. דיברנו כבר כמה פעמים שמחויבים למסור את הנפש על זה".

גם האדמו"ר מצאנז הורה שלא להתייצב בלשכות וכך גם מועצת חכמי התורה של ש"ס הודיעה שלא לשתף פעולה.

עם זאת, במועצת החסידית עדיין לא הורו באופן כללי למי שיקבלו את צווי הגיוס כיצד לפעול.

חוק הגיוס גיוס בני ישיבות תל השומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}