י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
נפתחה חקירה

חיסול הנייה: באיראן הורו לעצור את כל מי ש"התנהל ברשלנות בפרשה"

עוזר ראש מערכת המשפט באיראן, אמר כי נפתח תיק למעקב אחר חיסול הנייה. באיראן הורו על מעצר כל מי שטיפל בפרשה ברשלנות. "אין לנו ספק שהישות הציונית היא שביצעה את הפשע הזה, אבל אנחנו חוקרים אם היא ביצעה אותו ישירות או באמצעות מרגליה" אמר

חיסול הנייה: באיראן הורו לעצור את כל מי ש"התנהל ברשלנות בפרשה"
מצעד צבאי בטהראן, איראן צילום: שאטרסטוק

עוזר ראש מערכת המשפט באיראן, אמין חוסיין רחימי, אמר כי התובע הכללי של המדינה הורה על פתיחת תיק בנוגע לחיסולו של איסמעיל הנייה, והורה לעצור את כל מי ש"התנהל ברשלנות בפרשה".

רחימי ציין כי "אין לנו ספק שישראל היא זו שביצעה את הפשע, אבל אנחנו חוקרים אם זה בוצע בצורה ישירה או על ידי מרגליה".

המועצה לביטחון לאומי הזהירה את אזרחי ישראל מפני נסיעות לכ-40 מדינות שהוגדרו ברמת איום בינונית או גבוהה, וקראה לישראלים בחו"ל לנקוט אמצעי זהירות נוספים, לרבות הימנעות מהצגת זהות ישראלית או יהודית, לקראת תגובה איראנית צפויה. למספר חיסולים.

"בעקבות האירועים האחרונים, איראן, חיזבאללה וחמאס (לצד פלגי טרור אחרים) הצהירו על כוונותיהם לנקום על מותם של המנהיג הפוליטי של חמאס, איסמעיל הנייה, ושל ראש היחידה האסטרטגית של חיזבאללה, פואד שוכר", נמסר מהמועצה שפורסמה הן באנגלית והן בעברית.

איראן ושלוחותיה תקפו בעבר מוסדות יהודיים בחו"ל, כולל הפצצת מרכז קהילתי יהודי בבואנוס איירס, ארגנטינה ב-1994, שם נהרגו 85 בני אדם ונפצעו יותר מ-300. לפי ההערכות התקיפה תוכננה על ידי איראן ובוצעה על ידי חיזבאללה.

איראן איסמעיל הנייה חמאס מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}