י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
לקראת דרמה פוליטית?

דיווח: נתניהו בדק עם ישראל כ"ץ אפשרות שיכהן כשר ביטחון

רה"מ בחן את האפשרות בעצמו ובאמצעות שליחים, על רקע הרצון להחליף את גלנט אלא שכ"ץ לא מעוניין בתפקיד • מלשכת שר החוץ כ"ץ לא נמסרה תגובה

דיווח: נתניהו בדק עם ישראל כ"ץ אפשרות שיכהן כשר ביטחון
השר ישראל כץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רה"מ בנימין נתניהו בדק בשבועיים האחרונים עם שר החוץ ישראל כ"ץ את האפשרות כי הוא יחליף את יואב גלנט בתפקיד שר הביטחון, כך דווח ב'ישראל היום'.

נתניהו בחן את האפשרות בעצמו וגם באמצעות שליחים בהם יועצו הבכיר דוד שרן. השר כ"ץ, שרק בתחילת השנה נכנס לתפקיד שר החוץ, לא מעוניין לעזוב את משרדו.

מקורות בליכוד מספרים כי המהלך נבחן לאור הרצון הגובר של רה"מ נתניהו ושל סביבתו להחליף את גלנט שכן האמון והיחסים בין רה"מ ושר הביטחון עכורים ביותר.

האפשרות הראשונה שעלתה באשר להחלפת גלנט היא מינויו של גדעון סער - אפשרות שגם תוסיף אצבעות לקואליציה. אלא שבסביבת נתניהו חוששים מיו"ר הימין הממלכתי, וכן משום שגם איתו יש בעיות אמון גדולות, ולאור זאת נולדו אפשרויות אחרות לרבות מינויו של ישראל כ"ץ.

הרצון לבדוק את האפשרות עם ישראל כ"ץ התחבר ליוזמה נוספת שעלתה, לעשות רוטציית תיקים ולמעשה להכניס את סער לקואליציה, אך לא לתפקיד בכיר כמו שר הביטחון שם יהיה לו כוח רב מול נתניהו, אלא להציע לו את שר המשפטים, להעביר את לוין למשרד החוץ ואילו את ישראל כ"ץ לביטחון - אך כאמור הרעיון לא הבשיל גם לא מול כ"ץ וגם לא מול סער.

מלשכת שר החוץ כ"ץ לא נמסרה תגובה.

 

 

 

 

 

 
ישראל כ"ץ גדעון סער הליכוד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}