י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
לטובת קמפיין בחירות

בניגוד לחוק: הנשיא לשעבר טראמפ משך 10 מיליון דולר שקיבל ממצרים

נשיא מצרים עבד אל פתח א-סיסי ביקש לתרום לנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ 10 מיליון לטובת קמפיין בחירות, בניגוד לחוק הפדרלי. החקירה נגד טראמפ נסגרה לאחר שהתובע הכללי דאז העלה ספקות אם יש מספיק ראיות

בניגוד לחוק: הנשיא לשעבר טראמפ משך 10 מיליון דולר שקיבל ממצרים
מגדלי טראמפ צילום: pexels

לפני מספר שנים נפתחה בארה"ב חקירה פלילית סודית שהחלה בעקבות מידע מודיעיני מסווג של ארצות הברית המצביע על כך שנשיא מצרים עבד אל פתח א-סיסי ביקש להעניק לנשיא לשעבר טראמפ 10 מיליון דולר כדי לתגבר את הקמפיין שלו לנשיאות ב-2016, כך נחשף ב"וושינגטון פוסט". 

מאז שקיבל את המודיעין על א-סיסי, משרד המשפטים האמריקני בוחן אם כסף עובר מקהיר לטראמפ, מה שעלול להפר את החוק הפדרלי האוסר על מועמדים אמריקאים לקחת כספים זרים.

התיק נעצר עד סתיו 2019, כאשר התובע הכללי של טראמפ דאז, וויליאם פ. בר, העלה ספקות אם יש מספיק ראיות כדי להמשיך את החקירה נגד טראמפ. 

הדרמה מאחורי הקלעים התרחשה בתקופה מתוחה במיוחד עבור משרד המשפטים, כאשר טראמפ האשים את אנשיו בחקירה של "ציד מכשפות" מוטה פוליטית נגדו בחקירת ההתערבות הרוסית בבחירות. 

"כל אמריקאי צריך להיות מודאג מאיך שהמקרה הזה הסתיים", אמר אחד האנשים שדיברו בעילום שם עם העיתון. "משרד המשפטים אמור לעקוב אחר ראיות לאן שהן מובילות - הוא עושה זאת כל הזמן כדי לקבוע אם התרחש פשע או לא".

דונלד טראמפ מצרים א סיסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}