י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
להיערך להרבה נפגעים

ימים גורליים: המתקפה תיפתח מכמה זירות ובקצב מסחרר

בישראל נערכים למתקפת התגובה לחיסולים. הערכות למלחמה ב-5 חזיתות. שיחות מול האמריקנים שמגבירים נוכחות באזור. המתקפה תהיה רחבה וקטלנית יותר ר"ל מזו שהייתה באפריל

ימים גורליים: המתקפה תיפתח מכמה זירות ובקצב מסחרר
הנייה ושוכר צילום: באדיבות המצלם

בישראל התקיימו בסוף השבוע התייעצויות של הדרג המדיני והביטחוני לקראת התגובה האפשרית של איראן וחיזבאללה לשני החיסולים המיוחסים לישראל: מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, ובכיר חיזבאללה פואד שוכר.

גורמים ביטחוניים ישראלים אומרים כי חיזבאללה מחפש הזדמנות לתקיפה משמעותית בישראל, שלא תוגבל רק למטרות צבאיות. ההערכה בישראל היא שהאיראנים עדיין לא סיימו לחשב ולהחליט על היקף התגובה שלהם. גורם ביטחוני אמר ל-Ynet כי לקשר בין ישראל לארה"ב ולקואליציה ולהיערכות שלהם לסיכול המתקפה יש השפעה של ממש על האיראנים.

על פי הדיווח, ארה"ב קידמה לאזור נושאת מטוסים וטייסות קרב והיא נערכת לפעול בדומה למבצע שראינו ב-13 באפריל, אז התגייסו שורה של מדינות, כולל מדינות ערביות מתונות, ליירט את המתקפה הנרחבת מאיראן שכללה 300 טילים וכטב"מים. הערכות למתקפה רחבה יותר, אינטנסיבית יותר וקטלנית יותר מחודש אפריל.

גורם ישראלי אמר לווינט כי אם המתקפה תיפתח מכמה זירות ובקצב מסחרר יהיה קשה לישראל ולארה"ב להתמודד איתה וצריך להיערך להרבה נפגעים, אך במקרה כזה נוכל להגיב יותר חזק ונקבל גיבוי מהעולם. איראן וחיזבאללה בנו במשך עשורים כוח צבאי כדי להשתמש בו יום אחד.

 

 

איסמעיל הנייה פואד שוכר חמאס איראן חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}