י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
נקבע תאריך

דיווח: איראן תתקוף "ביום העצוב ביותר בלוח השנה היהודי"

רשת סקיי ניוז בערבית מדווחת כי איראן מתכננת לפגוע בישראל בתשעה באב, שיחול השנה בין ה-12 ל-13 באוגוסט. המטרה: "להראות שישראל חשופה להרס, כפי שקרה ליהודים מבחינה היסטורית"

דיווח: איראן תתקוף "ביום העצוב ביותר בלוח השנה היהודי"
תצוגת טילים באיראן צילום: שאטרסטוק

מקורות מודיעין מערביים חשפו לרשת 'סקיי ניוז' בערבית את תאריך בו איראן וחיזבאללה יבחרו להגיב. על פי הדיווח, התגובה תגיע "ביום העצוב ביותר בלוח השנה היהודי" כדי להגיב לסדרת החיסולים של ישראל.

המקורות אמרו כי לא מן הנמנע שאיראן ובעלות בריתה יבחרו ב"תשעה באב", או יום השנה ל"חורבן בית המקדש", שחל ב-12 ו-13 באוגוסט, כדי להגיב על חיסול ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, וחיסול רמטכ"ל חיזבאללה, פואד שוכר.

על פי הדיווח, המטרה לתקוף בתשעה באב בגלל "משמעות רגשית. תשעה באב מנציח טרגדיות רבות בהיסטוריה היהודית, כולל חורבן בית המקדש הראשון והשני, כך שתקיפה ביום בעל חשיבות רבה כמו זה יגביר את ההשפעה הרגשית והפסיכולוגית, ויכול גם לחזק את תחושות הפגיעות ופחד בתוך החברה הישראלית, בדיוק כפי שהפיגועים ב-7 באוקטובר היה בשמחת תורה".

מטרה נוספת של איראן לתקוף בתשעה באב על פי מקור ששוחח עם הערוץ: "המתקפה ביום זה תזכה לסיקור תקשורתי רחב, תוך הדגשת המסר של איראן וחיזבאללה והנרטיב שלהם לציבור האסלאמי שישראל חשופה להרס, כפי שקרה ליהודים מבחינה היסטורית, ועשויה לדרבן את הקהילה הבינלאומית למצוא פתרונות פוליטיים למנוע פרוץ מלחמה גדולה יותר".

 

 

 

 

איראן חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל איסמעיל הנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}