י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
מדינה בהמתנה

מטרות אזרחיות - בלב ישראל: איראן לא משאירה מקום לספק

התקיפה על ישראל תתבצע מחזית אחת או כמה במקביל. והאם תבחרנה מטרות צבאיות או גם אזרחיות? | רמז לכיצד תיראה התקיפה נגד ישראל ניתן ללמוד מדברים שנאמרו ע"י הנציגות האיראנית באו"ם לרשת CBS האמריקאית

מטרות אזרחיות - בלב ישראל: איראן לא משאירה מקום לספק
יירוט טילים צילום: שאטרסטוק

לאחר צמד החיסולים יוצאי הדופן בשבוע שעבר, מדינת ישראל נכנסה לתקופת המתנה מורטת עצבים, בניסיון להבין מתי ואיזו תגובה ינחית עלינו ציר הרשע.

הערכות מדברות על תגובה איראנית משולבת שתכלול ירי ממזרח - איראן, עיראק; מדרום - תימן; ומהצפון - חיזבאללה. בניגוד לליל הכטב"מים ב-14 באפריל, אז איראן שיגרה משטחה מעל ל-300 כלים וטילים שרובם המכריע יורטו בהצלחה, הפעם ניתן להבין מפרסומים שונים כי האיראנים ינסו לאתגר עוד יותר את מערך ההגנה האווירי של ישראל, ולשם כך כאמור ישוגרו לעברנו באופן סימולטני טילים ממספר מקומות - "בתקווה" שההגנה לא תשתלט על כולם וכמה יחדרו בעדה.

הדיווח שמחזק את התרחיש הנ"ל, הוא שאיראן הזמינה כמה ממנהיגי המיליציות הפרו-איראניות בעיראק ובמדינות האזור להגיע לטהראן לאחר חיסול הנייה וברקע ההיערכות למתקפה על ישראל.

יעדים צבאיים או אזרחיים?

נקודה נוספת ולא פחות קריטית היא מהם היעדים בהם יבחרו האיראנים בארץ הקודש? האם יסתפקו כמו בפעם הקודמת ביעדים צבאיים - אך הפעם כאלה שקרובים לחיפה ולתל אביב, או הפעם ילכו גם על יעדים אזרחיים ויסתכנו בפגיעה באזרחים.

ציטוט מדאיג מגיע דווקא מהנציגות האיראנית באו"ם, שבשיחה עם רשת CBS בסוף השבוע הצהירה כי ארגון הטרור חיזבאללה יתקוף באופן "רחב ועמוק יותר" את ישראל.

כמו כן, נאמר כי המתקפות לא יוגבלו רק למטרות צבאיות, אלא גם לכאלה אזרחיות. "עד עכשיו, לחיזבאללה הייתה הבנה בלתי כתובה לבצע מתקפות רק על אזור מסויים ובעיקר על מטרות צבאיות. אבל כשישראל ביצעה את התקיפה על בניין מגורים בדחיה בביירות, היא חרגה מהמגבלות הללו. לכן אנחנו מצפים שטווח המטרות שחיזבאללה תבחר יהיה רחב ועמוק יותר ולא יוגבל רק למטרות צבאיות".

למכלול השיקולים של ציר הרשע נכנס הרציונל שאיראן וגרורותיה אינן מעונינות במלחמה כוללת עם ישראל, ולכן ינסו למצוא את הנקודה המדויקת שבה מצד אחד יאתגרו את ישראל, אבל לא יותר מדי.

איראן חיזבאללה איסמעיל הנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}