י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הכול עובר חופשי

בריק חושף: "הדרישה לנוכחות צה"ל בפילדלפי - זריית חול"

בריק טוען שהסעיפים שהכניס נתניהו לעסקת עם חמאס הם פיקציה ולא מסייעים כלל לביטחון הלאומי של ישראל

בריק חושף: "הדרישה לנוכחות צה"ל בפילדלפי - זריית חול"
יצחק בריק צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע המשא ומתן המדשדש לעסקת חטופים עם חמאס, נטען כי רה"מ מתעקש על כמה סעיפים שעלולים בסבירות גבוהה להביא לדחייה של חמאס את העסקה והשארתם של 115 חטופים - חיים או מתים, בשבי חמאס.

הבולטים שבהם: התעקשות נתניהו על על נוכחות של צה"ל בציר פילדלפי כדי למנוע הברחות ממצרים לרצועה, והמשך האחיזה במסדרון נצרים שמבתר את הרצועה מדרום לצפון ומונע מעבר אזרחים ומחבלים צפונה.

אלוף (מיל') יצחק בריק טוען כי שוחח על כך עם גורמים בכירים בצבא שטענו בפניו כי אחיזה במסדרון נצרים לא תמנע מעבר אנשי חמאס צפונה וכן נוכחות צה"ל בציר פלדלפי לא תמנע הברחות.

בריק כותב ב"הארץ": "הדרישות החדשות האלה שהציג ראש הממשלה הן פיקציה שאין לה כל אחיזה במציאות, לפי שהמשך נוכחות צה"ל בציר פילדלפי אינה תורמת דבר וחצי דבר לביטחון המדינה".

לטענת בריק, "אין מדובר אלא בתירוץ כדי שלא להגיע להסכם הפסקת לחימה ולשרוד בראשות הממשלה. תנו דעתכם, לפנינו אדם שמוכן להקריב את החטופים הספונים במנהרות חמאס בחושך וצלמוות כעשרה חודשים, ואת כל עם ישראל, על מזבח שלטונו".

בריק טוען כי "בשיחותיי הרבות עם מפקדים ועם חיילים שכבר ארבעה חודשים שוהים ברפיח, הם מספרים לי שאין להם שום שליטה על המנהרות החוצות מסיני בעומק 50 מטר מתחת לציר פילדלפי. דרכן מוזרמים לחמאס בחופשיות אמצעי לחימה, תחמושת ואמצעי ייצור לבניית רקטות. הם טוענים שאין כל טעם לשבת בציר פילדלפי וברפיח. מעתה אִמרו: החלטתו של נתניהו נגועה בפוליטיקה קטנה. כל מטרתו היא לשמר את אחיזתו בקרנות מזבח־השלטון ויהי מה, ומלבד זה אין עוד שום דבר".

על אחיזה במסדרון הוא כותב: "גם דרישתו שצה"ל יוסיף לשבת על ציר נצרים ולא יאפשר למחבלים לחזור מדרום הרצועה לצפונה, ובדיקת העזתים המבקשים לחזור לצפון, איננה כי אם זריית חול בעיני הציבור".

הוא כותב כי "כששוחחתי לא מכבר עם המפקדים היושבים כעת על ציר נצרים, הם טענו כי מדובר בדרישת סרק שכן כוחות צה"ל היושבים על ציר נצרים אינם שולטים לחלוטין על מנהרות חמאס העוברות מתחת לציר. לטענת המפקדים, כל מחבל שרוצה יכול לעבור כרצונו בחופשיות מדרום הרצועה לצפונה דרך המנהרות האלה. הוא הדין גם בהעברה של אמצעי לחימה ותחמושת. לדבריהם, אין טעם לשבת על ציר נצרים משום שהצבא יושב שם לריק ונעדר כל מטרה שהיא".

רצועת עזה ציר פילדלפי נצרים יצחק בריק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}