ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
גודל המחדל

דיווח: ההתרעה החריגה שהתקבלה בליל ה-6 באוקטובר

בליל ה-6 באוקטובר 2023 הגיעה לאגף המודיעין של צה"ל התרעה ביטחונית קונקרטית בקשר לרצועת עזה, שהקפיצה לקריה את בכירי חטיבת המחקר

דיווח: ההתרעה החריגה שהתקבלה בליל ה-6 באוקטובר
ההרס בדרום בשבעה באוקטובר צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

בליל ה-6 באוקטובר 2023, לפני הטבח שביצעו מחבלי חמאס ביישובי הדרום, הגיעה לאגף המודיעין של צה"ל התרעה ביטחונית קונקרטית בקשר לרצועת עזה. ההתרעה הקפיצה לקריה את בכירי חטיבת המחקר, אלא שההתרעה הייתה לאירוע משמעותי אחר, שלא ניתן להרחיב עליו ולא לפלישת אלפי המחבלים ליישובי הדרום. כך מדווח כתב ערוץ 12 עמרי מניב.

לפי הפרסום, האירוע הנקודתי עליו התקבלה ההתרעה, יורט, אבל כידוע פלישת אלפי המחבלים - למרבה הצער לא.

בחודש מרץ, פורסם כי לראשונה מאז תחילת המלחמה הורה ראש השב"כ רונן בר להתחיל בתחקירים באגפים וביחידות הקשורות לאירועי 7 באוקטובר ולמה שקדם להם. כך דיווח יוסי יהושוע בעיתון "ידיעות אחרונות".

על פי הדיווח, בשב"כ אמרו כי לאור העובדה שהתחקירים מתקיימים תוך כדי הלחימה, ההערכה היא שהם יימשכו כמה שבועות וייתכן שאף חודשים, גם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן החל באיסוף חומרים מהשב"כ לטובת הבדיקה שהוא מקיים.

לפי הפרסום, בשב"כ יתחקרו מה קרה בלילה שבין 6 ל-7 באוקטובר, שבו התקבלה ההתרעה לגבי אפשרות לפעולת טרור של חמאס; את האותות הראשונים שנקלטו ושלא תורגמו להבנה של תחילת מלחמה; את כרטיסי הסים שהחליפו מחבלי הנוחבה לפני המתקפה ובנוסף את העובדה שלא היה אף מקור אנושי בתוך חמאס, שדיווח מראש על תוכניות הארגון.

צה"ל השבעה באוקטובר אמ"ן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}