י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
חמינאי דורש תשובות

חילופי האשמות במשמרות המהפכה: "מדובר בהשפלה ובפרצת אבטחה עצומה"

באיראן טוענים: "חייב להיות שמישהו בדרגה גבוהה ששיתף פעולה עם ישראל" | מאז החיסול, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה איסמעיל קאאני זימן פעילים לצורך פיטורים

חילופי האשמות במשמרות המהפכה: "מדובר בהשפלה ובפרצת אבטחה עצומה"
האייתוללה חמינאי עם הנייה צילום: משרדו של חמינאי

באיראן בטוחים שהמוסד שכר סוכנים מבין אנשי יחידת האבטחה 'אנסר אל-מהדי' של משמרות המהפכה כדי לחסל את מנהיג חמאס איסמעיל הנייה. כך אמר לטלגרף הבריטי גורם בארגון השוהה בטהראן, בנוגע ליחידה האחראית לאבטחתם של גורמים בכירים באיראן. "חקירה נוספת העלתה שהם טמנו מטעני חבלה בחדרים", אמר.

גורם נוסף במשמרות המהפכה אמר לטלגרף: "מדובר בהשפלה לאיראן ובפרצת אבטחה עצומה", וציין כי הוקם צוות שמטרתו לסייע להציג את ההתנקשות בהנייה באופן שיסיט את תשומת הלב מפרצת האבטחה. "אנחנו עדיין מבררים איך הכל קרה. זה לא הגיוני, חייב להיות מישהו בדרגה גבוהה יותר (ששיתף פעולה עם ישראל) שאף אחד לא יודע עליו", הוסיף.

הגורם ששוחח עם הטלגרף תיאר כי כעת יש האשמות בתוך משמרות המהפכה, כאשר מדורים שונים בארגון מאשימים אחד את השני בכישלונות שהובילו להתנקשות בהנייה. מאז החיסול, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה איסמעיל קאאני זימן פעילים לצורך פיטורים, מעצרים - וייתכן שאף הוצאות להורג, לפי הגורם, שהדגיש כי "פרצת האבטחה השפילה את כולם".

הגורם ששוחח עם הטלגרף אמר כי "המנהיג העליון חמינאי זימן את כל המפקדים כמה פעמים במהלך היומיים האחרונים. הוא רוצה תשובות. בשבילו, הטיפול בפרצת האבטחה חשוב יותר כרגע מאשר נקמה". בדיווח צוין שחיסולו של הנייה בבירת איראן הגביר את הפחדים באיראן מידה הארוכה של ישראל, ומהשפעתה בתחום המדינה.

גורמים איראנים ששוחחו עם ה'ניו יורק טייימס' ציינו כי לאחר החיסול, סוכני ביטחון פשטו על מתחם בית הארחה ששייך כאמור למשמרות המהפכה - והכניסו את כל אנשי הצוות בו להסגר. חלקם נעצרו, והמכשירים האלקטרוניים שלהם נלקחו כולל טלפוניהם האישיים.

עוד דווח, כי סוכני האבטחה סרקו כל סנטימטר במתחם ובחנו מצלמות מעקב שתיעדו גם חודשים ארוכים אחורה, וגם את רשימת האורחים. הם בדקו את הגעתם והליכתם של אנשי הצוות, שנבדקים בקפדנות לפני העסקתם ונלקחים בין היתר מכוחות הבסיג'. החקירה מתמקדת גם בשדות התעופה הבינלאומיים והפנימיים של טהראן, שם גורמי החקירה בוחנים צילומים מהגעתם ועזיבתם של נוסעים בשורת טיסות.

כצעד זהירות, איראן שינתה את פרטי אבטחתם של בכירים בשורותיה, והחליפה בין היתר את הטלפונים הניידים שלהם כצעד של זהירות.

 

איראן מלחמת חרבות ברזל איסמעיל הנייה חיסול המוסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}