י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
במהלך השבת

שריפות ענק בהרי ירושלים: "הצתות מכוונות שנועדו לפגוע"

שריפה התפשטה סמוך להר אדר ולמבשרת ציון. לאחר כארבע שעות הודיעו בכבאות כי השיגו עליה שליטה. עוד נמסר כי מחקירה ראשונית היא נוצרה כתוצאה מהצתות במספר מוקדים בשטחים פלסטינים

שריפות ענק בהרי ירושלים: "הצתות מכוונות שנועדו לפגוע"
שריפה צילום: אריק אבולוף, כב"ה מחוז ירושלים

שריפה פרצה היום (שבת) בסמוך לגדר המערכת מכיוון בית סוריק שהתפשטה וחצתה לכיוון הר אדר ומבשרת ציון. 10 צוותי כיבוי ממחוז ירושלים יצאו למקום, כמו כן הוזנקו 4 מטוסי כיבוי שסייעו במאמץ לכיבוי השריפות.

רק לאחר כארבע שעות הודיעו בכבאות כי השיגו שליטה. עוד נמסר כי מחקירה ראשונית היא פרצה כתוצאה מהצתות במספר מוקדים בשטחים פלסטינים.

בכבאות הוסיפו כי "פלסטינים הציתו שריפה בהרי ירושלים סמוך למבשרת - והמשיכו להצית בזמן פעולות הכיבוי כנראה כדי לפגוע בצוותים". לדברי גורם ביטחוני, "צוותי כיבוי פלסטינים רבים השתתפו במאמצי הכיבוי משעות הצהריים המוקדמות".

תיעוד השריפה צילום: היחידה האווירית כבאות והצלה לישראל

להבות הענק דילגו מעל לגדר המערכת וסיכנו את יישובי הסביבה. כמו כן, נזק נגרם לנכסי טבע ולתשתיות. בכבאות והצלה הודיעו כי צוותים יישארו בשטח בשעות הקרובות ובמהלך הלילה בכדי למנוע את התחדשות האש וכן להגן על היישובים מפני ניסיונות הצתה נוספים.

טפסר שמוליק פרידמן ממ"ז כבאות והצלה מחוז ירושלים המפקד על האירוע סיפר: "פעלנו בכוחות גדולים מאוד, שהזנקנו בתוך זמן קצר, כתגובה לשריפה הגדולה שהוצתה בשטח הפלסטיני והתפשטה במהירות לשטחנו".

"לוחמי האש נאבקו בשריפה במשך שעות, תוך סיכון חיים וגילוי אומץ, וזאת בכדי להגן על חיי התושבים, למנוע את התפשטות השריפה לתוך היישובים ופגיעה בבתי התושבים".

שריפה פלסטינים הרי ירושלים הצתה מכוונת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}