י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ברוך דיין האמת

חבל על דאבדין: הרב הצדיק רבי אביתר כהן זצ"ל

המנוח נולד בפרס ודבק כל חייו בתורה, יראת שמיים ואהבת חסד. חביבות מיוחדת הייתה בו לברכת כהנים ולסיוע לתלמידי חכמים צעירים

חבל על דאבדין: הרב הצדיק רבי אביתר כהן זצ"ל
הרב הצדיק אביתר כהן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בצהרי יום רביעי בשבוע שעבר נפטר בעיר בני ברק אחד מתלמידי החכמים הנודעים בעיר, הצדיק הרב אביתר כהן זצ"ל, מתלמידיו הראשונים של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, והוא בן 83 בפטירתו. 

המנוח נולד בעיר חומסר בפרס, נצר למשפחת כהנים המיוחסת עד לירמיהו הנביא. בצעירותו התחנך בת"ת אוצר התורה אצל אבותיו שהחדירו בו את יראת השמיים שהייתה בוערת בו עד ליומו האחרון. עם עלייתו לארץ בצעירותו דבק בחכמי ישראל ממשפחתו, הלא הם מולא אהרון הכהן זצ"ל שהיה מנקיי הדעת בירושלים ובן דודו חכם רפאל כהן זצ"ל שהיה כהן בבית הכנסת 'לדרמן', והעיד עליו מרן הסטייפלר זצ"ל שהוא כהן מיוחס.

לאחר נישואיו לרעייתו הרבנית מרת מרים תחי' לבית זביחי, אחותם של רבני משפחת זביחי, קבע את משכנו בבני ברק, וכבר אז, לפני למעלה מיובל שנים, היה מכתת את רגליו כדי לשמוע תורה מפיו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, והיה משומעי לקחו הראשונים בתל אביב ודבק בתורתו כל ימיו.

המנוח היה ספר מוסר חי, אשר יראת השם היא אוצרו. בפרט היה דבק במידת הענוה ומרגלא בפומיה ונפשי כעפר לכל תהיה, וכך נהג כל ימיו. היה נוצר פיו ולשונו מלשון הרע או מלדבר גנות על הזולת. כל סובביו ראו לנגד עיניהם עבד השם הדבק בקונו בכל הליכותיו. כל שרעפיו היו בקודש ולא נתן לענייני הגוף ביטוי ולא החשיבם מאומה.

בתפילתו היה כעבד המתחטא לפני קונו וכמונה מרגליות. ברכת כהנים היתה אחת המצוות החביבות עליו ביותר, לברך את עמו ישראל באהבה, והיה מקיימה בכל מאודו. הצפייה לגאולה היתה בליבו תמיד והיה מקיים תיקון חצות על חורבן המקדש וגלות השכינה מידי לילה. אהבת תלמידי חכמים היתה לשם דבר, ואף היה קונה ספרים של תלמידי חכמים צעירים כדי להחזיק בהם ולעודדם שימשיכו לכתוב.

היה גבאי הצדקה של ישיבת "משמרות כהונה" בשכונת הבוכרים, מיסודו של בן דודו ראש הישיבה חכם אריאל כהן זצו"ל, ואף אם ביקשו ממנו לקבל תמורה על מעשיו - היה מסרב בתוקף כדי לעשות המצווה בשלמותה.

השאיר אחריו דור ישרים מבורך וביניהם בניו הרה"ג רבי רפאל גדליהו כהן, רב קהילת הפרסים "תפארת ישראל" בלוס אנגלס ארה"ב. הרה"ג רבי מיכאל צבי כהן, ראש כולל עמלי התורה בשונת בית וגן בירושלים. הרה"ג רבי אהרון כהן, רב קהילת אוקלנד - ניו זילנד. חתנו החביב עליו שטיפל בו במסירות הרב אליהו אבא שאול וחתנו הרב דרור סימן טוב מחשובי האברכים בעיר בית שמש.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

תל אביב הרב אביתר כהן הרב עובדיה יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}