י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ישראל הוציאה משלחת

המגעים לעסקת חטופים: מתיחות שיא בין נתניהו לראשי מערכת הביטחון

במהלך דיון ארוך שהתקיים השבוע בנושא החטופים קראו ראשי מערכת הביטחון לקחת את העסקה בלי התוספות שנתניהו הכניס לה. נתניהו תקף: "אתם לא יודעים לנהל משא ומתן" • בלשכת רה"מ טענו: "ראש המוסד לא אמר שיש עסקה מוכנה ושצריך לקבל אותה"

המגעים לעסקת חטופים: מתיחות שיא בין נתניהו לראשי מערכת הביטחון
נתניהו עם רונן בר ודדי ברנע צילום: קובי גדעון, לע"מ

בישראל החליטו הבוקר (שבת) על הוצאת משלחת ישראלית בראשות ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ רונן בר לשיחות בעניין עסקת החטופים וההסדרים בציר פילדלפי.

ההחלטה להוציא את המשלחת היום באה בעקבות הלחץ האמריקני הכבד על ישראל, שהתבטא גם בשיחה קשה שניהלו ראש הממשלה והנשיא ביידן בשבוע האחרון בנושא.

בתוך כך, במהלך דיון מתוח שהתקיים ביום רביעי - עד השעות הקטנות של הלילה בנושא החטופים זעם ראש הממשלה נתניהו על ראשי מערכת הביטחון ואמר: "אתם רופסים. במקום ללחוץ על ראש הממשלה, תלחצו על סינוואר".

על פי דיווח  בחדשות 12, בפגישה נכחו ראש הממשלה, שר הביטחון, השר דרמר, הרמטכ"ל, הממונה על תחום הנעדרים והשבויים בצה"ל, ראש המוסד וראש השב"כ. על הפרק הדרישה של מערכת הביטחון לנצל את החיסולים כדי ללכת לעסקה ולראות אם אפשר להגיע להסדרה בצפון.

במהלך הישיבה כל ראשי מערכת הביטחון עוברים על כל אחד מהפרמטרים שנתניהו הכניס, איך אפשר להתמודד עם זה.

ראש השב"כ רונן בר: מרגיש שראש הממשלה לא רוצה את המתווה שעל השולחן. אם זאת אכן הכוונה תגיד לנו

האלוף במיל' ניצן אלון: אתה יודע שכל הפרמטרים שהוספת לא יתקבלו ולא תהיה עסקה. עם מה שאתה אומר, אין נו מה ללכת. אנחנו "על האפס".

ראש המוסד דדי ברנע: יש עסקה. אם נתמהמה, ייתכן שנפספס את ההזדמנות - צריך לקחת את זה.

ראש הממשלה השיב בזעם לטענות: אתם רופסים, אתם לא יודעים לנהל משא ומתן. אתם מכניסים מילים לפה שלי! במקום ללחוץ את ראש הממשלה, תלחצו את סינוואר.

בכירים במערכת הביטחון אמרו בתום הישיבה הסוערת כי "נתניהו לא רוצה עסקה בעת הזו. הוא ממשיך להתעקש למרות שאנחנו מבהירים לו שהמערכת יודעת להתמודד עם המשמעויות של העסקה. הוא ויתר על החטופים".

 "הדיווח אינו נכון. ראש המוסד לא אמר שיש עסקה מוכנה ושצריך לקבל אותה", אמרו בלשכת נתניהו.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בצאת השבת: "ההדלפות והתדרוכים השקריים של גורמים עלומים בתקשורת מייצרים לציבור מצג-שווא. בעוד שראש הממשלה נתניהו הסכים למתווה, חמאס מנסה להכניס עשרות שינויים שמבטלים את המתווה הלכה-למעשה.

חמאס ממשיך לדרוש את סיום המלחמה, שחרור מספר מזערי של חטופים, את היכולת להציף את עזה באמצעי-לחימה, להשתלט עליה מחדש, ולחזור על זוועות השבעה באוקטובר. רה״מ מוכן ללכת כברת דרך ארוכה לשחרור החטופים שיקרים לו, תוך שמירה על ביטחון ישראל.

ראש הממשלה לא הוסיף דבר למתווה ה-27.5 וממשיך לדבוק בתנאים הבסיסיים לביטחון ישראל, בהתאם לאותו מתווה: מקסום שחרור החטופים החיים, שליטה בציר פילדלפי, ומניעת מעבר מחבלים ואמל״ח לצפון הרצועה. מי שמציע להיכנע לדרישות חמאס כדי לקבל מחיאות כפיים באולפנים, פוגע בסיכויים לשחרור החטופים ומוביל בחזרה למציאות של השישה באוקטובר", נמסר.

חטופים עסקת חטופים דדי ברנע ניצן אלון רונן בר בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}