י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הסתתרו במנהרה

דיווח: ישראל חיסלה בכירים בזרוע הצבאית והמדינית של חמאס בהם מקורב לסינוואר

מקורות ערביים אמרו לעיתון אשרק אל ווסט, כי שני חברי הלשכה המדינית של חמאס ושלושה מפקדים צבאיים חוסלו במנהרה בעזה. היו ניסיונות מתמשכים לחלץ את הגופות שבתוכה, אך אף גורם לא הצליח לעשות זאת

דיווח: ישראל חיסלה בכירים בזרוע הצבאית והמדינית של חמאס בהם מקורב לסינוואר
פעילות הכוחות במנהרות צילום: דובר צה"ל

מקורות המקורבים לתנועת חמאס חשפו כי ישראל הצליחה להתנקש בחייו של שני חברי הלשכה המדינית של הארגון ושלושה מפקדים צבאיים שליוו אותם, במנהרה תת-קרקעית בעיר עזה. המקורות אמרו לאשרק אל-אווסט כי שני האנשים שחוסלו הם רווחי מושתהא מקורב לסינוואר, ווסאמח א-סראג'.

לפי אותם מקורות, "3 גורמים צבאיים מגדודי אל-קסאם", הזרוע הצבאית של חמאס, "חוסלו באותה תקיפה". המקורות ציינו כי לפני יותר משבוע וחצי הפציץ מטוס קרב מטרה בסביבת אזור התעשייה, דרומית מערבית לעיר עזה, שם היתה מנהרה, מה שהוביל לקריסתה על אלו שהיו בתוכו.

המקורות ציינו כי המנהרה הופצצה בתחילת המלחמה הנוכחית וניזוקה חלקית, וחלק מההרס בה תוקן, לאחר התיקון עברו אליה המנהיגים לפני כחודש וחצי.

המקורות אמרו לאשרק אל-ווסט כי מאז הפצצת המנהרה, היו ניסיונות מתמשכים לחלץ את הגופות שבתוכה, אך אף גורם לא הצליח לעשות זאת.

עוד דווח, כי על ארבעה אנשי חמאס הוטל התפקיד לרדת אל המנהרה אחרי הפצצה כדי לנסות למצוא ניצולים, או לפחות לברר את גורלם של אלה שבתוכו, אך הם מתו בפנים כתוצאה מהרעלים שנבעו מהפצצות בהם משתמשת ישראל. בהמשך הגיעו מחבלים נוספים למקום, למצוא את הגופות במבצע שנמשך מספר ימים. המקורות ציינו כי מושתאה, אל-סראג' והבכירים בזרוע הצבאית שהיו איתם נקברו ביום חמישי בערב.

חיסולו של מושטאה, מקורב ליחיא סינוואר, מהווה מכה קשה לחמאס. הם היו יחד בבתי הכלא בישראל שנים רבות, שוחררו יחד בעסקת שליט. ב-2011, והתמודדו בבחירות הפנימיות של חמאס, והפכו למנהיגים בארגון. היה לו גם מערכת יחסים מיוחדת עם מוחמד דף שחוסל גם הוא.

 

 

 

 
 
חמאס מלחמת חרבות ברזל יחיא סינוואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}