י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
האיומים מאיראן

ארצות הברית נערכת לשלוח מטוסי קרב למזרח התיכון

ארצות הברית נערכת לשלוח מטוסי קרב למזרח התיכון, לנוכח האיומים מאיראן לתקוף את ישראל. בארה״ב מעריכים כי קיים סיכוי שלישראל ולבעלות בריתה לא יהיה מספיק זמן להיערך לתגובה הצפויה

ארצות הברית נערכת לשלוח מטוסי קרב למזרח התיכון
מטוס קרב צילום: Ofer Zidon/Flash90

ארצות הברית תשלח מטוסי קרב נוספים למזרח התיכון בתגובה לאיומים מצד איראן ושלוחותיה בעזה, לבנון ותימן, כך אמרו גורמים אמריקאים ל'ניו יורק טיימס'. מספר המטוסים שיישלחו עדיין נבדק, וכך גם אישורים סופיים של בכירים.

חיסולו של איסמעיל הנייה הביא לעצירה של המשא ומתן להפסקת האש, כאשר חמאס ובעלי בריתו רוצים "להתארגן מחדש". הוא מילא תפקיד מוביל בשיחות, אם כי בכיר אחר בחמאס, חליל אל-חיה, הוביל את רוב משלחות המשא ומתן של הארגון. לא ברור מי יתפוס את מקומו, חאלד משעל, קודמו בתפקיד, וגם אל-חיה הם מועמדים מובילים.

בכיר צבאי אמריקאי אחד, שדיבר בעילום שם, אמר כי הכוחות האמריקאים במזרח התיכון נוקטים "צעדים הכרחיים" כדי "להגביר את המוכנות ללחימה ולהגן על חיילי ארה"ב ובעלות ברית מפני כל איומים מצד איראן או כל מיליציה הנתמכת על ידי איראן".

גורמים רשמיים אמרו שהם מבקשים לכייל את התגובה האמריקנית כדי לשלוח מספיק מטוסים במהירות האפשרית כדי לעזור להגן על ישראל.

הסיבה להתארגנות האמריקאית מגיעה מחשש שלא יהיה מספיק זמן לישראל ולבנות בריתה להתכונן לסבב חדש של התקפות איראניות גדולות, כמו בחודש אפריל האחרון, אז היה לישראל הרבה זמן להתארגן.

כזכור הנייה חוסל ביום רביעי על ידי מטען חבלה שהוברח בחשאי לבית ההארחה בטהראן שבו שהה כדי להשתתף בהשבעה של הנשיא האיראני החדש, כך לפי גורמים במזרח התיכון ששוחחו עם העיתון.

איסמעיל הנייה חמאס ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}