י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"מספידים את השהיד"

הסתה בהר הבית ושבחים להנייה, המשטרה פתחה בבדיקה

אימאם מסגד אל-אקצא, הספיד את איסמעיל הנייה במהלך דרשת יום שישי שנשא בהר הבית. סברי אמר כי "תושבי ירושלים מתפללים לאלוהים שירחם על השהיד". המשטרה בודקת האם הסית

הסתה בהר הבית ושבחים להנייה, המשטרה פתחה בבדיקה
הר הבית, מסגד אל אקצא צילום: Jamal Awad/Flash90

הסתה בהר הבית, השייח עכרמה סברי הספיד את איסמעיל הנייה - "מספידים את השהיד". סברי אמר עוד: "כאן במסגד אל אקצא אנחנו תושבי ירושלים מספידים את השהיד איסמעיל הנייה ונבקש בשבילו רחמים וגן עדן". לאחר מכן נשמעות קריאות מחבלים על ההר "ברוח ודם נפדה את השהיד".

ההסתה בהר הבית צילום: רשתות חברתיות

מהמשטרה נמסר: בעקבות דברים שהשמיע דרשן היום במהלך תפילת הצהריים בהר הבית, המשטרה החלה בבדיקה באם עולה מהם חשד להסתה מול הגורמים הרלוונטיים, ותפעל בהתאם לתוצאותיה. המשטרה ציינה כי: "משטרת ישראל פועלת כל העת נגד מסיתים והסתה מכל סוג שהיא, בכל מקום".  

כמו כן בשעה האחרונה עוכב ע״י המשטרה בהר הבית חשוד שהשמיע במקום קריאות הסתה במהלך התפילה.

ח״כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון ה-X שלו כעת: "השייח עכרמה סברי הוא תומך טרור שפועל מתוך המקום הקדוש ביותר לעם היהודי. עכרמה מצדד ברב המרצחים איסמעיל הנייה שהיה אחראי ישיר לטבח בשבעה באוקטובר וידיו מגואלות בדם. משטרת ישראל חייבת לעצור עוד היום את השייח בגין הסתה לטרור ולייצר הרתעה בתוך ישראל ומחוצה לה".

שר הפנים משה ארבל הודיע על כוונתו לשלול את תושבותו של סברי שמתגורר בהר הזיתים בירושלים בבית לא חוקי בגין הסתה נגד מדינת ישראל.
 
במכתב ששיגר ליועצת המשפטית לממשלה עו״ד גלי בהרב - מיארה כותב ארבל: "עקרמה סברי משמש כיום כראש המועצה המוסלמית העליונה בירושלים וכדרשן במסגד אל אקצא. בעבר שימש סברי כמופתי של ירושלים עד שנת 2006. סברי מחזיק ברישיון לישיבת קבע במדינת ישראל, דבר אשר לא מונע ממנו במשך שנים ארוכות להסית נגד המדינה, לעודד אנטישמיות וטרור ולבצע עבירות ביטחוניות חמורות. בין היתר, פרסם סברי במשך השנים ספרות אנטישמית. משמש כבכיר בארגון המעביר תרומות לחמאס. תמך בפיגועי התאבדות נגד ישראלים ושיבח "שהידים", מחבלים שרצחו ישראלים וכיוצ"ב. בגין מעשיו, הוציאה המדינה מספר פעמים צווי איסור יציאה מהארץ נגד סברי וכניסתו למדינות שונות נאסרה. בנוסף, השנה הגישה המדינה כתב אישום נגד סברי בגין עבירות של הסתה לטרור".

לסיום כותב השר ארבל: ״אבקש לפיכך להודיע לך על כוונתי זו ולבקש את שיתוף הפעולה מצד הייעוץ המשפטי לממשלה לשם השלמת ההליך במהירות האפשרית".
 

הר הבית מלחמת חרבות ברזל איסמעיל הנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}