י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בראשות גדולי ישראל

כבוד התורה: מאות אנשי חינוך בוועידה של 'לבקר בהיכלו'

מעמד היסטורי של כבוד התורה: ועידת החינוך השנתית של 'לבקר בהיכלו' בבנייני האומה. מאות אנשי חינוך התכנסו למעמד מרומם של חיזוק והתעלות ורשמו דף מפואר נוסף בתולדות עולם התורה הספרדי

כבוד התורה: מאות אנשי חינוך בוועידה של 'לבקר בהיכלו'
הוועידה של לבקר בהיכלו צילום: קובי כץ

ביום שלישי שנכפל בו כי טוב, נרשם דף מפואר נוסף בתולדות עולם התורה הספרדי. מאות אנשי חינוך, ראשי ישיבות, רבנים ואישי ציבור התכנסו באולם הגדול של בנייני האומה בירושלים, לוועידת החינוך השנתית של ארגון 'לבקר בהיכלו'. האווירה הייתה רוויית התרגשות והתעלות, כאשר קול התורה הדהד בחלל האולם, מזכיר לכל הנוכחים את הפסוק "כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים".

תנו כבוד לתורה

הועידה התברכה בנוכחותם של גדולי תורה ומנהיגי ציבור רבים. בין המשתתפים הבולטים נמנו חברי מועצת חכמי התורה: הגאון רבי שמואל בצלאל ראש ישיבת פורת יוסף; הגאון רבי יהודה כהן; הגאון רבי שלום ביתאן, ראש ישיבת דעת חיים; הגאון רבי יוסף לסרי, ראש ישיבת אש התלמוד; הגאון הרב אליהו טופיק, ראש ישיבת באר יהודה; הגאון רבי מנשה טופיק אביעזרי ראש ישיבת באר יצחק טלז סטון, הגאון רבי פנחס איפרגן, משגיח ישיבת אש התלמוד; ורבני 'לבקר בהיכלו' הרבנים הגאונים רבי יוסף חיים סויסה ורבי יוסף רוקח.

בנוסף, כיבדו את האירוע בנוכחותם נציגי ציבור בכירים, ביניהם: יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי, שר הדתות מיכאל מלכיאלי, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, ונציגי ש"ס בעיריית ירושלים: צביקה כהן, חיים כהן, צביקה אסולין, שמואל מרציאנו, אריאל גולן ויוסף חיים מועלם.

גדולי ישראל מאירים את הדרך

המעמד המרומם נפתח בדברי ברכה מפי מרן ראש ישיבת פורת יוסף וחבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי שמואל בצלאל. בדבריו הנרגשים, הדגיש הגר"ש את חשיבותו העצומה של לימוד התורה בתקופתנו: "עם ישראל זקוק לישועות רבות בתקופה זו. לימוד התורה של בני הישיבות מחזיק את העולם". הגר"ש שיבח בחום את פעילותו המבורכת של ארגון 'לבקר בהיכלו', ובמיוחד את יוזמתם להוספת לימוד בימי שישי בהיכלי הישיבות.

לאחר מכן נשאו דברים גדולי ראשי הישיבות שהאריכו במעלת הארגון החשוב 'לבקר בהיכלו' וההשקעה הגדולה בכל אחד ואחד מבני התורה שהם דור העתיד של עולם התורה.

לאחר מכן, נשא דברים יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי, אשר סקר בהתרגשות את הפריחה המופלאה של עולם התורה הספרדי: "עולם התורה הספרדי זוכה לפריחה גדולה. מאות בחורים התמודדו על עשרות מקומות בכל ישיבה". דרעי הביע את הערכתו העמוקה לפעילות 'לבקר בהיכלו' ולמייסדו, סגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן, וכן לראש העיר משה ליאון על תמיכתו הנרחבת.

ראש העיר ירושלים משה ליאון, דיבר על הזכות הגדולה של עיריית ירושלים להיות שותפה במפעל החשוב 'לבקר בהיכלו', שהוקם בברכתו של מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זיע"א, שעודד את סגן ומ"מ ראש העיר הרב צביקה כהן להקים את 'לבקר בהיכלו'. ראש העיר ציין שהייתה לו הזכות להיוועץ עם מרן זיע"א.

המייסד של 'לבקר בהיכלו'

מייסד 'לבקר בהיכלו' סגן ומ"מ ראש העיר צביקה כהן, התקבל בחביבות יתרה על ידי גדול ישראל, ראשי הישיבות ויו"ר ש"ס אריה דרעי. בדבריו הזכיר הרב צביקה כהן, את האתגרים הגדולים שהיו מנת חלקם של תלמידי הישיבות בתקופת הקורונה, עת הוחלט על הקמת 'לבקר בהיכלו'. ובזכות התקופה הזו, זכתה ירושלים להקים את המפעל האדיר של 'לבקר בהיכלו' שהוא הבית השני של תלמידי הישיבות בירושלים.  הוא הודה לגדולי ישראל ולראשי הישיבות ולכל רבני ורכזי 'לבקר בהיכלו' המלווים את הארגון מיום הקמתו ועד היום הזה וזוכים להגדיל תורה ולהאדירה.

'לבקר בהיכלו' - חזון שהפך למציאות

ארגון 'לבקר בהיכלו', אשר נוסד בהכוונתו האישית של מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצוק"ל, חרט על דגלו את בניית מערכת אמון וחברות בין חונכים לחניכים - בקהילה, ובין בחורים ומשיבים - בישיבה, ובין מתמודדים למייעצים - בכל עת.

מייסדי הארגון, ובראשם הרב צביקה כהן, זכו לברכתו והדרכתו של מרן זצוק"ל בכל צעד ושעל. כיום, שמו של 'לבקר בהיכלו' הולך לפניו בכל רחבי הארץ, וזוכה לשבחים גדולים מגדולי ישראל, ראשי ישיבות, מחנכים וכל העוסקים במלאכת הקודש של גידול דור העתיד של בני התורה.

מיטב האברכים עמלי התורה

רכזי ורבני 'לבקר בהיכלו' נמנים על מיטב האברכים עמלי התורה שנבחרו בקפידה על ידי רבני המערכת, הגאון רבי יוסף חיים סויסה שליט"א ראש ישיבת תורה ודעת, והגאון רבי יוסף רוקח ר"מ ישיבת משכן חיים, משקיעים המה אין סוף חשיבה, זמן וכוחות נפש, להלך כנגד רוחו ונפשו של כל בחור בבניית קשר לבבי בריא נכון ומדויק, שיתן מענה מול אתגרי התקופה והזמן.

'לבקר בהיכלו' כל השנה

לימוד חברותות משותף: 'לבקר בהיכלו' מוציא לאור חוברות לימודיות מדי בין הזמנים, העוסקות בנושאים מרתקים ומגוונים. חוברות אלו מהוות בסיס ללימוד משותף בין אברכים לבחורי ישיבות, ומאפשרות העמקה בסוגיות שאינן נלמדות בשגרת הלימודים הישיבתית. הלימוד המשותף מחזק את הקשר בין הדורות ומעשיר את עולמם התורני של המשתתפים.

לימוד בימי דפגרא: בימים שבהם אין סדרי לימוד רגילים בישיבות, מארגן 'לבקר בהיכלו' שיעורים מיוחדים בנושאים שאינם בסדר הלימוד הישיבתי הרגיל. שיעורים אלו יוצרים עניין רב ומעוררים את הלבבות לחדש בדברי תורה. הפלפול המשותף בין התלמידים לאברכים בישיבות בין הזמנים מפתח את החשיבה היצירתית ומעמיק את ההבנה בסוגיות מורכבות.

עונג שבת: מדי ליל שבת בימות החורף, מקיים הארגון פעילות "עונג שבת" מיוחדת לבחורי הישיבות הקטנות. פעילות זו כוללת שיעורים מרתקים, סעודת מלווה מלכה משותפת, ודיונים בנושאי השקפה ומוסר. האווירה החמה והמשפחתית מחזקת את הקשר של הבחורים הצעירים לעולם התורה ומעניקה להם חוויה רוחנית מעצימה.

משיבים בישיבות: 'לבקר בהיכלו' מפעיל מערך מיוחד של "משיבים" בישיבות, אברכים מוכשרים המסייעים לבחורים בלימודיהם ובהתמודדויות השונות. המשיבים מעניקים עזרה לימודית, מסייעים בפתרון קשיים שונים, ומלווים את הבחורים בהתמודדויות שלעיתים הן חלק בלתי נפרד מחיי הישיבה. הקשר האישי והחם שנרקם בין המשיבים לבחורים מהווה עוגן משמעותי עבור רבים מבני הישיבות.

פאנלים מרתקים על אתגרי החינוך

במהלך הוועידה התקיימו מספר פאנלים מרתקים, בהשתתפות אישי ציבור ואנשי חינוך מובילים. הפאנל המרכזי עסק באתגרים העומדים בפני עולם החינוך התורני בעידן הטכנולוגי, ובדרכים להתמודדות עמם.

בפאנל השתתפו: צביקה כהן סגן ומ"מ ראש עיריית ירושלים, אליהו בן שושן; סגן ראש עיריית בית שמש איציק אלמליח; חבר מועצת רכסים נתי חייק; ואישי החינוך הרב שלומי דאהן והרב יוסי ניאזוף. המנחה, הסופר שמעון ליברטי, הוביל דיון מעמיק ומפרה על הדרכים לשמר את טהרת החינוך החרדי לצד מתן מענה לאתגרי התקופה.

סיכום הוועידה

בדברי הסיכום של הועידה, שנישאו על ידי צביקה כהן, הודגשה חשיבותו של ארגון 'לבקר בהיכלו' בחיזוק עולם התורה הספרדי ובטיפוח הדור הבא של תלמידי חכמים. הרב כהן קרא להמשיך ולהגביר את הפעילות, במיוחד בימים אלו של אתגר ביטחוני, כאשר "אין לנו שיור אלא התורה הזאת".

הערב הסתיים בתפילה נרגשת לשלום עם ישראל ולהצלחת לומדי התורה. המשתתפים יצאו מחוזקים ומלאי השראה להמשיך ולהגדיל תורה ולהאדירה, מתוך אמונה כי בזכות לימוד התורה יזכה עם ישראל לישועה ולגאולה השלמה במהרה בימינו.

לבקר בהיכלו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}