י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"מכה קלה בכנף"

הזייה: הפרשן נחום ברנע מייעץ לאיראנים היכן רצוי לפגוע

סערה על רקע דבריו של הפרשן הבכיר נחום ברנע, שהמליץ לאיראנים באיזה יעד ישראלי לפגוע בתגובה לחיסול מנהיג חמאס בשטחם. כך הגיבו בברנז'ה

הזייה: הפרשן נחום ברנע מייעץ לאיראנים היכן רצוי לפגוע
מטוס כנף ציון צילום: Avshalom Shoshoni/Flash90

טורו של העיתונאי נחום ברנע בידיעות אחרונות הבוקר (שישי), מעורר סערה, לאחר שהמליץ לאיראנים באיזה יעד לפגוע בתגובה לחיסול מנהיג חמאס בשטחם. עם זאת, יודגש כי ברנע לא קרא לפגיעה בחיי אדם.

"קטונתי מלייעץ לאיראנים מה לעשות בטיליהם, אבל נזכרתי שבאירוע באפריל נגרם נזק קל למבנה בבסיס חיל האוויר נבטים", כתב ברנע הבוקר. "מתברר שהאיראנים יודעים את הכתובת. אם הם מבקשים לפגוע בישראל בלי להיגרר למלחמה, הם יכולים לכוון טיל אחד אל מטוס אחד, לא מאויש, שחונה בבסיס הזה. הם יקבלו פגיעה בסמל ממלכתי, יקר למדינה ויקר למשתמשים. בשתי מילים: כנף ציון. פגיעה קטנה בכנף, ובטהרן יוכלו לחגוג ניצחון. אני משוכנע שהישראלים, למרות העלבון, ימצאו דרך להבליג".

פלאש90נחום ברנעצילום: פלאש90

ברנע הוא מגדולי מבקריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ודבריו נכתבים לאחר ביקורת חריפה שנשמעה בכלי התקשורת ובקרב מתנגדי ראש הממשלה, על המשאבים הרבים שנדרשו לרכישת והכנת מטוס ראש הממשלה "כנף ציון".

ח"כ טלי גוטליב התייחסה לטורו של ברנע וכתבה בטוויטר תגובה שהותירה את הקוראים בהלם מוחלט: "נחום ברנע ׳העיתונאי׳ דינו מיתה או מאסר עולם. כך קבוע בסעיף 99 לחוק העונשין. ברנע משרת ומסייע לאיראן ראש ציר הרשע! בטור שרשם ייעץ לאיראנים לתקוף שוב את בסיס נבטים תוך דגש על פגיעה בכנף ציון. נחום ברנע צריך לשבת בכלא כל ימי חייו על סיוע לאוייב בזמן מלחמה. אני חשה תיעוב גמור לאיש המסוכן הזה ולכל מי שאישר פרסם חרפה כזו. אין גרוע מאוייב מבית! מי שעשה מעשה המסייע לאוייב דינו מיתה או מאסר עולם".

ח"כ קטי שטרית הגיבה: "נחום ברנע ״עיתונאי״ ב״עיתון של המדינה״ מייעץ לאיראנים לשגר טיל לעבר מטוס שאמור לשרת את סמלי השלטון בישראל בכדי שיוכלו ״לחגוג ניצחון״. אין מילים! חרפה עליו ועל העורך שחשב שזה בסדר לאשר את הטור המביש והאנטי ישראלי הזה".

העיתונאי החרדי אבי רבינא תקף: "נחום ברנע מייעץ לאיראנים לכוון את הטיל לכנף ציון. הציניות לא תסתיר את הרוע וכמויות השנאה".

עיתונאי הארץ יוסי מלמן, כתב: "הומור שחור וקצת ציניות לא יזיקו. נחום ברנע בידיעות ״לא מייעץ״ לאיראן מה לתקוף. כל הכבוד לתעוזה של אחד מבכירי התקשורת בישראל, חתן פרס ישראל לאמירה שמשקפת את עומק התיעוב ממשפחת נתניהו".

איש התקשורת חנן עמיאור כתב: "נחום ברנע מפציר באירן להפציץ על הקרקע את 'כנף ציון', מטוס ראשי המדינה. תנו לזה לחלחל לכם. העניין כאן איננו ברנע אלא עורכי ידיעות אחרונות, שהחליטו שהדבר הזה ראוי להיות מודפס בעיתון. ידיעות אחרונות הוא מוצר רעיל. אל תכניסו אותו הביתה".

סגן ראש העיר ירושלים, אריה קינג הודיע: "כמפרסם כמעט מדי סופשבוע בידיעות ירושלים, החלטתי לנוכח מאמריו של נחום ברנע שמתפרסמים בעיתון ידיעות, להפסיק לאלתר את פרסומינו בעיתון המקומי של רשת ידיעות".

כנף ציון נחום ברנע איראן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}