י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הוארך מעצרו

התפתחות בעלילה: המוהל שנעצר לא מל תינוקות יהודים

המוהל שנעצר באירלנד מל ילדים לא יהודים, ככל הנראה מוסלמים, או מדת אחרת, אחד השכנים התלונן למשטרה בטענה כי "מתבצע הליך רפואי בבית פרטי". המוהל המוסמך אב ל-10 ילדים, הפועל כחוק באנגליה, הגיע לאירלנד השכנה, על מנת לערוך את בריתות מילה

התפתחות בעלילה: המוהל שנעצר לא מל תינוקות יהודים
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

הבוקר דיווחנו כי רב מלונדון נעצר והואשם באירלנד לאחר שביצע ברית מילה "לא חוקית" לתינוק, הוא נשאר במעצר לפחות עד יום שלישי, לאחר שנדחתה בקשה לשחרורו בערבות. הרב בן 47, נעצר בדבלין ביום שלישי והואשם "בביצוע הליך כירורגי" מבלי להיות רופא בדבלין.

מתברר כי המוהל מל ילדים לא יהודים, ככל הנראה מוסלמים, או מדת אחרת, ואחד השכנים התלונן למשטרה בטענה כי "מתבצע הליך רפואי בבית פרטי".

הרב יוני וידר רבה הראשי של אירלנד פרסם הודעה רשמית על המקרה וציין כי המוהל לא מל תינוקות יהודים.

בהצהרת הרב נאמר: "אנו מודעים היטב למקרה המתפתח בנושא רב/מוהל מלונדון שהואשם בביצוע ברית מילה בלתי חוקית ומואשם בביצוע הליך רפואי ללא רישיון. חשוב לציין זאת, המקרה אינו קשור ישירות לאיש מהקהילה היהודית באירלנד והוא לא עשה ברית מילה לתינוקות יהודים".
 ‏
עוד כתב הרב: "היינו בסיפור הזה מההתחלה, אנו וגורמים רלוונטיים אחרים עושים כל שביכולתנו לסייע לאיש הזה, ולהבטיח את המשך קיום ברית מילה באופן מסורתי, ברית מילה יכולה להמשיך להתבצע באופן חוקי באירלנד".
 ‏
הרב קרא לאחריות בהפצת הפרטים: "הסיפור הזה כבר זכה לתשומת לב רבה, זה נורמלי שאנשים ידברו על זה, אבל אנחנו ממליצים לשים לב כשאתם עושים זאת. זה מאוד חשוב שמידע מוטעה לא יפורסם".

יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה הרב מנחם מרגולין פנה הלילה במכתב בהול לנשיא אירלנד מייקל היגינס, ראש הממשלה סיימון האריס וליו"ר הפרלמנט האירי שין או פירגייל, בדרישה לשחרור לאלתר של מוהל מוסמך שנעצר אתמול בדבלין, אירלנד, ללא שחרור בערבות, בגין ביצוע ברית מילה.

המוהל המוסמך, הרב יהונתן אברהם, בן ה-47, אב ל-10 ילדים, הפועל כחוק באנגליה, הגיע לאירלנד השכנה, על מנת לקיים את מצוות המילה ונעצר בפשיטה של משטרת דבלין על הבית שבו התבצע הטקס הדתי.

"זו הפעם הראשונה מאז השואה שמשטר עוצר רב יהודי בגין קיום ברית מילה לבנים. לא מדובר בפשע אלא במצווה הנהוגה ע"י הדת היהודית זה יותר מ-3000 שנה, אומצה ע"י דתות אחרות ומוכרת כפרקטיקה גם ע"י ארגון הבריאות העולמי שממליץ במקרים רבים על קיום ברית מילה של בנים. כשלושים אחוז מהגברים בעולם - ולא רק יהודים מהולים וחיים חיים בריאים'' מציין הרב מרגולין.

יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה ציין כי המעצר מעביר מסר אנטישמי ברור לפיו אין ליהודים מקום באירלנד ודורש לשחרר את המוהל עוד לפני כניסת השבת. הרב מרגולין מדגיש כי המעצר פוגע לא רק בחופש הדת אלא אף משפיל הורים יהודים וקובע כאילו אינם באמת דואגים לילדיהם. "כל אותם הורים שמלים את ילדיהם, עברו בעצמם את אותו הליך וכמובן שלא היו עושים זאת אילו זה היה כרוך ב׳פגיעה פיזית או נפשית ביילוד".

הרב מרגולין פנה לו"ר הפרלמנט האירי שין או פירגייל, שהתארח בתחילת השנה במשלחת איגוד הארגונים היהודיים באירופה לאושוויץ, לפעול לשחרור המוהל לאלתר ולקדם חקיקה שתמנע מעצר שכזה בעתיד. כמו כן פנה הרב מרגולין לנשיא יצחק הרצוג, שסבו יצחק הלוי הרצוג כיהן כרב הראשי של אירלנד עוד קודם לכהונתו כרב הראשי של ישראל, לנשיאת הפרלמנט האירופי, רוברטה מצולה ולנשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, בבקשה שיפעלו עוד הבוקר אצל ראשי הממשל האירי לשחרורו המיידי של המוהל.

ברית מילה אירלנד בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}