י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
"סוחטים את ארה"ב"

פוטין נפגש עם המשוחררים, טראמפ תקף את ממשל ביידן

הנשיא פוטין המתין בשדה התעופה וקיבל את פניהם של המשוחררים בעסקת האסירים. טראמפ תהה: "מתי הם הולכים לפרסם את פרטי עסקת חילופי האסירים עם רוסיה?"

פוטין נפגש עם המשוחררים, טראמפ תקף את ממשל ביידן
ולדמיר פוטין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ארה"ב ורוסיה סוערת לאחר ביצוע עסקת האסירים במסגרתה שוחחרו גם האזרחים האמריקנים אוון גרשקוביץ' ופול ווילאן. הנשיא לשעבר טראמפ תקף את העסקה ודרש שיחשפו את כל פרטיה. 

 "מתי הם הולכים לפרסם את פרטי עסקת חילופי האסירים עם רוסיה?", שאל טראמפ ברשת החברתית שייסד. בהמשך הוסיף: "לעשות את זה, זה תקדים גרוע לעתיד. הם סוחטים את ארה"ב, הם קוראים לעסקה 'סבוכה' כדי שאף אחד לא יוכל לגלות עד כמה היא גרועה".

"כמה אנשים אנחנו מקבלים לעומתם? האם אנחנו גם משלמים להם כסף? האם הם משלמים לנו כסף? האם אנחנו משחררים רוצחים או פושעים? אני סקרן כי אנחנו מעולם לא לעשינו עסקאות טובות בשום תחום, אבל במיוחד בחילופי שבויים", כתב. 

מהבית הלבן נמסר לאחר הפרסומים אודות העסקה כי "שחרור שלושה אזרחים אמריקנים מהווה הישג לדיפלומטיה של ארצות הברית".

ביידן אמר בבית הלבן: "הממשל שלי החזיר הביתה יותר מ-70 אמריקנים שנכלאו לשווא הוא הוחזקו כבני ערובה ברחבי העולם, רבים מהם עוד לפני שנכנסתי לתפקיד". 

ברוסיה שיחררו הודעה לפיה "האזרחים הרוסים (ששוחררו מבתי הכלא במערב) הוחלפו בקבוצת אנשים שפעלו לפגוע בביטחון הפדרציה הרוסית". 

הנשיא פוטין המתין בשדה התעופה וקיבל את פניהם של המשוחררים. פוטין אמר להם כי רוסיה "לא שכחה אתכם, אפילו לא לדקה".

הנשיא לשעבר דמיטרי מדבדב כתב: "כמובן שהרצוי הוא שמי שבגד ברוסיה יירקב בכלא או ימות שם, מה שקורה לעיתים קרובות. אך זה מועיל יותר לשחרר את מי שפעלו למען המולדת. הבוגדים יבחרו עכשיו שמות חדשים תחת התוכנית להגנת עדים".

רוסיה ארה"ב אוון גרשקוביץ דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}