י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
אבל בחסידות

התמוטט בכביש 1: הבעל תפילה חזר משווייץ ונפטר מדום לב

בחצר חסידות ספינקא אבלים על פטירתו בחטף של הבעל תפילה הנודע בחצר הרב החסיד ר' ישראל יעקב ניימן זצ"ל שנפטר בפתאומיות בגיל 60. חיזק יהודים רבים בבתי כלא

התמוטט בכביש 1: הבעל תפילה חזר משווייץ ונפטר מדום לב
הרב החסיד ר' ישראל יעקב ניימן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: טרגדיה הבוקר (שישי) עת הגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של הרב החסיד ר' ישראל יעקב ניימן זצ"ל שנפטר בפתאומיות בגיל 60. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הבוקר נחת בנתב"ג לאחר ששהה בשוויץ לצורך מנוחה ובריאות, בדרכו חזרה בכביש 1 התמוטט לפתע ופונה בבהילות לבית החולים שיבא בתל השומר שם נפטר לבית עולמו. 

המנוח זצ"חל נולד בז' אלול תשכ"ד לאביו רבי הרה"ח אברהם אליהו ניימן ז"ל המלמד הנודע בחיידר ספינקא. 

בבחרותו למד בישיבת 'כוכב מיעקב' טשעבין שם התחבב על רבותיו ראשי הישיבה. 

בהגיו לפרקו נשא את רעייתו בתו של הרה"ח רבי שלמה גוטפריד ז"ל מחשובי חסידי באיאן ומגדולי תומכי הישוב היהודי בחברון, ונודע כמי שפעל רבות בגאולת קרקעות ובנין ארץ ישראל. 

היה דבוק בלב ונפש באדמו"ר בעל ה'שיח יעקב' מספינקא זצ"ל ולב שחיבבו וקירב אותו, לאחר מכן דבק בבנו האדמו"ר מספינקא מארה"ב. 

בקרב החסידים נודע כבעל מספר נפלא וידע כל הנוסחאות והמנהגים לבית ספינקא.

המנוח היה בעל רגש ובעל קול נעים ושימש בהוראת האדמו"ר מספינקא כבעל תפילה בימים נוראים בבית המדרש ספינקא ברחוב רש"י בבני ברק שם שימש כבעל תפילה במשך שלושים שנה. כך גם בשכונת מגוריו נהנו רבים לשמוע את קולו בעת התפילה.

במשך שני עשורים היה מכתת רגליו לבתי כלא שם הוא חיזק יהודים שבורים, הוא היה אבא בשביל אותם אסירים שם ותמך בהם בשיעורי תורה ועידוד, הוא קירב וחיזק הרבה יהודים לאביהם שבשמים היה דואג להם בכל חג להביא תזמורת וקצת לרומם את נפשם במקום שבו הם נמצאים. היה מחזק ותמך מאוד ביתומים שהרגישו כאילו הוא אבא שלהם ממש, והוא אף לקח לעצמו שני חתנים יתומים. 

בשנים האחרונות מאז הקורונה, היה מראשי ומקימי קהילת ובית המדרש בית השם בקרית מעונות ויזניץ, שם שימש כבעל תוקע ובעל תפילה בימים נוראים ובימים טובים. הוא היה הרוח החיה והלב של בית המדרש ושל הקהילה, האיר פנים לכל מתפלל ללא הבדל גיל מילד בן 3 ועד איש שיבה. היה איש שכולו טוב וחסד ואהבת ישראל עצומה. וכן ראש וראשון לכל דבר שבקדושה ולכל יוזמה ופעילות חדשה בבית השם.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות חתנים וצאצאים. 

הלוויתו תצא הבוקר (שישי, ערב שבת קודש, פרשת מטות מסעי) בשעה 11.00 מביתו ברחוב עזרא 68 בבני ברק לבית החיים סגולה בפתח תקווה שם ייטמן.

ע"פ בקשת הנפטר שאף אחד לא ייגע במיטה שלו בלי טבילה במקווה. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

באדיבות המצלםעם מורו ורבו הרבי מספינקאצילום: באדיבות המצלם

בני ברק הרבי מספינקא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}