י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
טענות לרדיפה

ברשת בוחנים: תוכנית התחקירים של רביב דרוקר תרד מהמסך?

גורמים בחדשות 13 תקפו וטענו לרדיפה פוליטית: "רשת מעיפה אותו. זאת הדרך לדכא את התמריץ של דרוקר להישאר בערוץ, וזה נראה כמו מאבק נגד דרוקר כדי להוציא אותו החוצה"

ברשת בוחנים: תוכנית התחקירים של רביב דרוקר תרד מהמסך?
רביב דרוקר נואם בכנס החירום צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ברשת 13 בוחנים את החלפת תוכנית התחקירים של רביב דרוקר "המקור", בפורמט תחקירים אחר. כך מפרסם העיתון 'גלובס'. 

גורמים הבקיאים בפרטים, הסבירו כי השיקולים הם רייטינג ועלויות. בערוץ סבורים שדם חדש יביא יותר יותר צופים ובנוסף יצמצם את עלויות ההפקה, שמוערכות ב-400 אלף שקלים לפרק. כך לפחות הייתה ההערכה בתאגיד השידור כאשר ניסו להביא את דרוקר לערוץ הציבורי.

אחד השמות שנבחנו ברשת להחלפתו של דרוקר, הוא עמרי אסנהיים, כתב ובמאי בתכנית 'עובדה' - המתחרה הישירה של המקור בערוץ 12, ובנוסף אסנהיים מגיש תכנית תחקירים יחד עם רוני קובן בתאגיד השידור כאן. בינתיים המגעים איתו לא התקדמו. 

ההחלטה של רשת לבחון את החלפת דרוקר ו"המקור" בתכנית תחקירים חלופית, מגיעה זמן קצר אחרי ההחלטה הקודמת להוריד תכנית אחרת בהגשתו של רביב דרוקר, "אזור בחירה", החלטה שעוררה סערה וטענות לרדיפה פוליטית נגד דרוקר. גם אז הנימוק ברשת היה שיקולי רייטינג.

גורמים בחדשות 13 אמרו לגלובס שאם רשת תבחר כך ותחליט להחליף את דרוקר, היא למעשה מורידה את חופש הביטוי של דרוקר, והלכה למעשה, "רשת מעיפה אותו. זאת הדרך לדכא את התמריץ של דרוקר להישאר בערוץ, וזה נראה כמו מאבק נגד דרוקר כדי להוציא אותו החוצה".

אי אפשר שלא להזכיר שכל זה קורה ברקע מאבק שמתנהל בין ועד עובדי רשת לבין הדירקטוריון של החברה, סביב מינויה של יוליה שמאלוב ברקוביץ' לתפקיד מנכ"לית חברת החדשות של רשת 13, תפקיד שהוא למעשה גם העורך הראשי ומקנה שליטה בתכנים ובתוכניות המשודרות בערוץ.

ועד העובדים, אותו מוביל הפרשן הכלכלי מתן חודורוב, טוען כי מינויה של שמאלוב ברקוביץ הוא בלתי מתקבל על הדעת, בשל מספר נימוקים ובהם חוסר ניסיון מקצועי משמעותי בתחום העיתונות, ניגוד עניינים - משום שחלק מחברי מועצת המנהלים שמינו אותה קודמו לתפקידם על ידה, כאשר שימשה כיו"ר הרשות השנייה​​​​, קשריה הפוליטיים - כהונתה בעבר כח"כית וקשריה עם נתן אשל המקורב לרה"מ נתניהו, אשר פעלו להארכת כהונתה כיו"ר הרשות השנייה​​​​. רביב דרוקר הוא אחת הדמויות הבולטות בערוץ במאבק נגד שמאלוב ברקוביץ. הטענות הללו אף נדונו בעתירה שהוגשה לבג"ץ, שהוציא צו על תנאי אך לא הקפיא את מינוייה

 Avshalom Sassoni/Flash90מתן חודורוב בכנס החירוםצילום: Avshalom Sassoni/Flash90

התחקיר האחרון המשמעותי ביותר של תכנית "המקור" בהובלת דרוקר, הוא התחקיר על התנהלותה של שרת התחבורה מירי רגב, במסגרתו נטען כי רגב ניהלה "שיטת רמזור" בלשכתה, שבה דירגה ראשי רשויות על פי מידת יכולתם לעזור לה בפריימריז הפוליטיים. לפי התחקיר, היא נתנה עדיפות לפרויקטים תחבורתיים בערים שנחשבו לתומכות פוליטיות שלה, והתעלמה או דחתה בקשות מערים אחרות. התחקיר אף הוביל לחקירת משטרה שמתנהלת בימים אלה. 

מרשת 13 נמסר בתגובה לפרסום ב'גלובס': "כפי שהצהרנו בגלוי, אנחנו מנהלים שיחות עם הרבה גורמים בשוק ובוחנים מספר אפשרויות להפקת סוגים שונים של תוכן שישובץ ברצועות השונות. בכוונתנו לייצר תוכן אטרקטיבי מגוון ומעניין, שיניב רייטינג יותר גבוה לערוץ, אך גם פועלים לקצץ בעלויות".

מעמרי אסנהיים נמסר בתגובה לפרסום: "קיבלתי אתמול בערב פנייה מרשת 13 בבקשה להיפגש. אין לי מושג מה מטרת הפגישה וממילא היא טרם נקבעה. בימים אלה אני עובד על העונה החדשה של תוכניתי עם רוני קובן בכאן 11".

רביב דרוקר המקור רשת 13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}