י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
במהלך שנת הלימודים

יותר מ-1,400 תקריות אנטישמיות בקמפוסים

במהלך שנת הלימודים 2023-2024, התרחשו יותר מ-1,400 תקריות אנטישמיות בקמפוסים - המספר הגבוה ביותר שנרשם אי פעם, של תקריות אנטישמיות בקמפוסים בשנת לימודים אחת

יותר מ-1,400 תקריות אנטישמיות בקמפוסים
אילוסטרציה צילום: unsplash

הליגה נגד השמצה (ADL), הוועד היהודי האמריקאי (AJC), ועידת הנשיאים של ארגונים יהודיים אמריקאים גדולים (CoP), הלל הבינלאומי והפדרציות היהודיות של צפון אמריקה הכריזו על המלצות מקיפות למלחמה באנטישמיות בקמפוסים בשנת הלימודים הקרובה.

תקופה חסרת תקדים זו של מוסדות להשכלה גבוהה ברחבי ארצות הברית דורשת תגובה מאוחדת כדי להבטיח את בטיחותם והכללתם המלאה של סטודנטים יהודים - כמו גם של כל הסטודנטים, הסגל והצוות. הנחיות אלו מספקות למנהלי המכללות והאוניברסיטאות דרכים ברורות ויזומות לתמוך בסביבת קמפוס בטוחה ומכילה יותר לסטודנטים יהודים ולקהילת הקמפוס כולה.

ההמלצות כוללות:

תקשרו בצורה ברורה את הכללים, התקנים והמדיניות של הקמפוס: הבהירו לסטודנטים מה זה אומר להיות חבר בקהילת הקמפוס, והבטיחו שהסטודנטים, הסגל והצוות מודעים למדיניות בית הספר בנושא מחאות והפגנות.

תמכו בסטודנטים יהודים: מנעו אפליה, הוקיעו באופן חד משמעי את האנטישמיות, הבטיחו את ההכללה וספקו חינוך והכשרה למאבק אנטישמיות.

שמרו על הבטיחות בקמפוס: אכפו קודים של התנהגות אוניברסיטאית, שמרו על דרכי דיווח ברורות לתקריות אנטישמיות, וודאו שצוותי הקמפוס מאומנים לטפל בהפרות של חוקי הקמפוס, ואשררו את הוקעת ה-BDS והחרמות האקדמיות על ישראל.

אשררו את אחריות הפקולטה: להבטיח את החופש האקדמי של התלמידים וסביבת למידה לא מפלה בכיתה. תקשרו ואכפו מדיניות לגבי סגל המאיים למנוע את ציוני התלמידים אם דרישות הסגל לא ייענו, או סגל המבטל שיעורי חובה.

התכוננו ל-7 באוקטובר: צפו והפחיתו שיבושים בסימן שנה למתקפת חמאס על ישראל, תוך הבטחה שכל פעילות מחאה לא תפריע לפעילות הקמפוס או לזכויות הסטודנטים היהודים.

"העלייה חסרת התקדים באנטישמיות בקמפוסים בשנה שעברה הייתה בלתי מתקבלת על הדעת, ובכל זאת הנהלות רבות מדי של מוסדות אקדמיים לא הצליחו להגיב ביעילות", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "אנחנו מתעקשים שכל מנהיגי המכללות והאוניברסיטאות ינקטו צעדים משמעותיים כדי להפוך את הסטודנטים היהודים לבטוחים יותר".

"במהלך שנת הלימודים האחרונה, אינספור סטודנטים יהודים חוו הטרדות, הפחדות, אפליה ואפילו תקיפות בקמפוס", אמר אדם להמן, נשיא ומנכ"ל הלל הבינלאומי. "לצד המאמצים שלנו לבנות קהילות יהודיות תוססות בקמפוס, אנו מספקים למנהיגי מכללות ואוניברסיטאות הדרכה ברורה ופתרונות מעשיים לצעדים שעליהם לנקוט כדי להבטיח סביבה בטוחה ומסבירת פנים יותר לסטודנטים יהודים. לסטודנטים היהודים ולכל הסטודנטים מגיע קמפוס וסביבת למידה טובה יותר בסתיו הקרוב".

במהלך שנת הלימודים 2023-2024, התרחשו יותר מ-1,400 תקריות אנטישמיות בקמפוסים - ללא ספק המספר הגבוה ביותר שנרשם אי פעם, של תקריות אנטישמיות בקמפוסים בשנת לימודים אחת. לאחר הפיגוע ב-7 באוקטובר, סקר של הלל והליגה נגד השמצה מצא כי 73 אחוזים מהסטודנטים היהודים ו-44 אחוזים מהסטודנטים הלא-יהודים חוו או היו עדים לאנטישמיות בקמפוסים שלהם בסתיו האחרון. סקר שנערך בסתיו 2023 על ידי AJC מצא כי 1 מכל 4 סטודנטים יהודים במכללות/אוניברסיטאות חש לא בטוח באירוע בקמפוס, מכיוון שהוא יהודי.

"אי אפשר לתת למה שהתמודדו איתו סטודנטים יהודים בקמפוס בשנה שעברה להמשיך לתוך שנת הלימודים החדשה", אמר מנכ"ל AJC, טד דויטש. "לכל הסטודנטים בקמפוס יש את הזכות להשתתף בשיעור, ללמוד ולצמוח ללא הפחדות, הטרדות ואלימות. מכללות ואוניברסיטאות חייבות לעשות את העבודה, כדי להבטיח תרבות אוניברסיטאית של פלורליזם, חקירה מבוססת עובדות ודיאלוג המגשר על הבדלים. הם חייבים להבטיח קמפוס ותרבות חברתית שבה יש אפס סובלנות לאנטישמיות".

"הקמפוסים שלנו צריכים להיות מעוזים של גיוון וחילופי רעיונות פתוחים במקום להיות מלאים בפחד, הפחדה ואפליה", אמר אריק פינגרהוט, נשיא ומנכ"ל הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה. "עם סדר היום הזה, הפדרציות היהודיות ברחבי צפון אמריקה פועלות להבטיח שמוסדות ההשכלה הגבוהה של כל קהילה ינקטו בפעולות, כדי להגן על זכויות האזרח של הסטודנטים היהודים שלהם".

"במהלך שנת הלימודים האחרונה, התרחשו מקרים רבים של הטרדה נגד תלמידים יהודים, הפגנות אלימות והפרות בוטות של ​​קודי התנהגות. ראשי האוניברסיטה מזניחים את חובתם להבטיח סביבת למידה בטוחה לכל התלמידים", אמר וויליאם דארוף, מנכ"ל ועידת הנשיאים של ארגונים יהודיים אמריקאים גדולים. "אנו קוראים להם לאמץ את ההמלצות הללו ולשתף פעולה עם ארגונים יהודיים כדי להגן על ביטחונם של סטודנטים יהודים".

הליגה נגד השמצה מלחמת חרבות ברזל השבעה באוקטובר אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}