ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
אחרי שבוע סוער

סקר: הליכוד יורדת בשני מנדטים; האופוזיציה מתחזקת במנדט

האופוזיציה מתחזקת במנדט אחד ועולה ל-58, לעומת 52 למפלגות הקואליציה. המפלגות הערביות נותרות עם 10 מנדטים. ומי לא עובר את אחוז החסימה?

סקר: הליכוד יורדת בשני מנדטים; האופוזיציה מתחזקת במנדט
בנימין נתניהו/יאיר לפיד צילום: אוליביה פיטוסי/תומר נויברג, פלאש 90

אחרי שבוע אקטואלי סוער במיוחד, בו התרחש הטבח (בשבת) במג'דל שמס ושני החיסולים הדרמטיים בביירות ובלבנון, מסקר מעריב שמתפרסם הבוקר (שישי), עולה כי מפלגת הליכוד יורדת בשני מנדטים, האופוזיציה מתחזקת במנדט אחד ומצטמצם הפער בין נתניהו וגנץ בהתאמה לראשות הממשלה. הסקר נערך ע"י לזר מחקרים בראשות ד"ר מנחם לזר ובשיתוף Panel4All.

חלוקת המנדטים לפי הסקר, אילו הבחירות היו נערכות היום: המחנה הממלכתי 22, הליכוד 21, ישראל ביתנו 15, יש עתיד 13, ש"ס 10, עוצמה יהודית 10, איחוד בין העבודה ומרצ מקבל 8 מנדטים, יהדות התורה שומרת על כוחה עם 7, חד"ש-תע"ל 5, רע"מ 5, וסוגרת את הרשימה - הציונות הדתית עם 4 מנדטים בלבד. 

מי שלא עוברים את אחוז החסימה, לפי הסקר, אלה מפלגתו של גדעון סער, אם תרוץ לבד, שמקבלת 1.6% מהקולות בלבד ובל"ד, שלא נכנסה גם לכנסת הנוכחית ומקבלת בסקר 1.8% מהקולות.

בחלוקה לגושים, כאמור האופוזיציה מתחזקת במנדט אחד ועולה ל-58, לעומת 52 למפלגות הקואליציה. המפלגות הערביות נותרות עם 10 מנדטים. 

הפער בהתאמה לראשות הממשלה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הצטמצם ועומד על 41% לגנץ מול 39% לנתניהו. 19% השיבו שאינם יודעים.

עוד עולה מהסקר כי רוב מוחלט של 69% מהישראלים סבורים שנכון היה לבצע את החיסולים בביירות ובטהרן, גם אם זה יוביל לעיכוב בעסקת החטופים. 19% חושבים שלא ו-12% לא יודעים.

בנימיו נתניהו בני גנץ סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}