י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
כוננות שיא

לקראת נקמה איראנית: הנשיא ביידן ונתניהו שוחחו: "חיסול הנייה לא מועיל"

ארה"ב הכריזה על פריסת מערכות הגנה חדשות להגנה על ישראל לאחר שביידן שוחח עם ראש הממשלה נתניהו. הבית הלבן: "הנשיא אמר לנתניהו על הצורך בהורדת המתיחות האזורית"

לקראת נקמה איראנית: הנשיא ביידן ונתניהו שוחחו: "חיסול הנייה לא מועיל"
נתניהו / ביידן צילום: צלמי פלאש 90 / בחדרי חרדים

על רקע איומי חיזבאללה ואיראן לתקוף את ישראל כנקמה על חיסול ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה ובכיר חיזבאללה פואד שוכר. הערכה כי כבר בימים הקרובים תהיה תגובה משמעותית מכמה חזיתות, וייתכן כי היא תהיה מתואמת, בראשות איראן חיזבאללה, החות'ים ומיליציות בסוריה ועיראק.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הלילה עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס במשך כחצי שעה, מהבית הלבן נמסר בתום השיחה כי הם דנו ב"מאמצים להגן על ישראל מפני טילים בליסטיים וכטב"מים, ועל פריסות הגנה חדשות של הצבא האמריקני".

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמר כי חיסול מנהיג חמאס איסמעיל הנייה לא הועילה להפסקת האש במלחמתה של ישראל עם ארגון הטרור בעזה.

ביידן אומר שבשיחתו הישירה עם ראש הממשלה נתניהו הוא הפציר בו להגיע במהירות לעסקה לשחרור החטופים ולהפסקת אש בעזה. הוא הוסיף כי הוא "מודאג מאוד" מהמתח הגואה במזרח התיכון.

גורמים אמריקנים אמרו הלילה ל-CNN כי הפנטגון דן עם פיקוד מרכז של צבא ארה"ב על פריסת כוחות אמריקניים באזור. אותם גורמים אמרו שתגובה האיראנית "עשויה להתרחש בימים הקרובים", וייתכן שהיא תכלול גם התקפות על כוחות אמריקניים בעיראק ובסוריה על ידי המיליציות שנתמכות על ידי איראן באזור.

בתוך כך איבראהים אל-אמין עורך עיתון אל-אחבאר הלבנוני פרסם הבוקר מאמר ובו התייחס לנאום נסראללה אתמול והסביר כי "ישראל דרשה מהמתווכות שיתריעו בפני חיזבאללה שהתגובה לא תהיה מהסוג שיחייב תגובה של ישראל ומתווכים אף שוחחו עם חיזבאללה שדרשו "תגובה סבירה" שתאפשר מעבר מיידי למשא ומתן והפסקת אש, ההפך ממה שאמר נסראללה בנאומו", כך דווח בכאן חדשות.

עוד כתב אל-אמין כי "עמדותיו של נסראללה קיבלו אתמול מימד חדש, שהופך את תיק לבנון לסוגייה נפרדת לעומת המלחמה בעזה", כלומר כל הסכם בעזה לא ימנע מחיזבאללה להגיב על חיסול שכור גם אם זה יגרום למלחמה נפרדת בין ישראל לבנון".

 

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס איראן איסמעיל הנייה חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}