י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
דריכות שיא

ישראל נערכת למתקפה: עשרות מטוסים חמושים מוכנים לתגובה

ישראל נמצאת בכוננות שיא לקראת מתקפה רחבה של טהרן ושלוחיה | מטוסי קרב ממשיכים בפטרולים אוויריים בגבולות ועשרות מטוסים חמושים נוספים מוכנים על המסלולים – להגנה ולהתקפה | ספינות קרב קודמו לאזור | בישראל מעריכים שהתגובה של איראן תגיע בימים הקרובים, ייתכן שכבר מחר, לאחר הלוויתו של איסמעיל הנייה

ישראל נערכת למתקפה: עשרות מטוסים חמושים מוכנים לתגובה
מטוסי קרב. אילוסטרציה צילום: unsplash

על רקע איומי חיזבאללה ואיראן שנמשכים, כוננות שיא בישראל והיערכות לקראת מתקפה רחבה של טהרן ושלוחיה, כנקמה על חיסול ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה ובכיר חיזבאללה פואד שוכר.

מטעמי זהירות, הועלתה הדריכות במערכי ההגנה האווירית של ישראל באופן מיידי, כדי להערך למתקפה שעלולה להתרחש לפני. התרחיש אליו נערכים בישראל - שיגור של טילים בליסטיים, טילי שיוט, ונחילי כטב"מים לעבר אתרים צבאיים, לצד שיגורים מתואמים עם מילציות שיעיות באזור: לבנון, תימן, סוריה ועיראק.

אחד מהחששות של מערכת הביטחון היא סיטואציה של נפילת טילים שיפגעו במטרות אזרחית ותשתיות קריטיות ובמערכת הביטחון נערכים גם לזה.

באדיבות המצלםמגרש הכדורגל במג'דל שמס: 12 כיסאות עטופים בשחור לזכר 12 הילדים שנרצחו על ידי חיזבאללהצילום: באדיבות המצלם

המשמעות בשטח: פריסה רחבה של מערכות ההגנה האווירית ושיתוף פעולה עם הקואליציה האזורית.

בנוסף, מטוסי קרב ממשיכים בפטרולים אוויריים בגבולות ועשרות מטוסים חמושים נוספים מוכנים על המסלולים – להגנה ולהתקפה. במקביל, ספינות קרב קודמו לאזור.

בישראל מעריכים שהתגובה של איראן תגיע בימים הקרובים, ייתכן שכבר בסוף השבוע, לאחר הלוויתו של איסמעיל הנייה שתערך בקטאר מחר (שישי) ואחרי דיונים שמתקיימים מאז החיסול אצל בכירי משמרות המהפכה והצבא האיראני.

רשת קודס הפלסטיניתהבניין בו חוסל איסמעיל הנייהצילום: רשת קודס הפלסטינית

בניגוד למתקפה באפריל, שמוקדה לעבר דרום הארץ ובסיס חיל האוויר בנבטים, בישראל נערכים הפעם גם לירי לבסיסים במרכז הארץ. ישראל נמצאת בתיאום הדוק עם פיקוד המרכז של ארצות הברית, בהערכות בהגנה, וגם נערכת למתקפה. מאז החיסולים בלבנון ובטהרן בצה"ל מתקיימים "משחקי מלחמה"- כחלק מההכנות לנקמה מצד איראן וחיזבאללה.

דובר צה"להפגיעה בבסיס נבטיםצילום: דובר צה"ל

איראן חיזבאללה חודר לישראל מתקפת טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}