י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"ציר ההתנגדות" מתלבט

סימולטנית או בשלבים? התרחישים למתקפה שיעית על ישראל

מקור במיליציה העיראקית אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "איראן תוביל את התגובה הראשונה בהשתתפות פלגים עיראקים, תימנים וסוריים נגד מטרות צבאיות, ואחריה תהיה תקיפה שנייה של חיזבאללה" | התרחישים האפשריים

סימולטנית או בשלבים? התרחישים למתקפה שיעית על ישראל
טילים איראניים צילום: שאטרסטוק

איראן ושלוחותיה באזור נערכות לנקמה על חיסולם של מנהיג חמאס הנייה ורמטכ"ל חיזבאללה שוכר. התקיפה הצפויה נועדה גם להרתיע את ישראל - אך בד בבד לא לגרור למלחמה כוללת. כך על פי מקורות ואנליסטים ששוחחו עם סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

מקור המקורב לחיזבאללה אמר כי גורמים איראנים נפגשו בטהראן עם נציגי "ציר ההתנגדות" כדי לדון בתגובתם לחיסולים.

"נדונו שני תרחישים: תגובה סימולטנית של איראן ובעלות בריתה או תגובה מדורגת של כל צד", אמר מקור שעודכן על הפגישה.

"יש סבירות גבוהה מאוד שהתגובה תהיה מתואמת בין שאר גורמי ההתנגדות", אמרה אמל סעד, חוקרת חיזבאללה מאוניברסיטת קרדיף בבריטניה.

"זה הולך להעמיק מאוד את התיאום הטקטי בין איראן לקבוצות הטרור שהיא תומכת ברחבי האזור", היא אמרה. היא הסבירה כי איראן תשתמש בחיזבאללה, חמאס והג'יהאד האסלאמי, המורדים החות'ים בתימן ומיליציה בעיראק.

מקור במיליציה העיראקית אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "איראן תוביל את התגובה הראשונה בהשתתפות פלגים עיראקים, תימנים וסוריים נגד מטרות צבאיות, ואחריה תהיה תקיפה שנייה של חיזבאללה".

מקור באחת המיליציות אמר שחיזבאללה עשוי לכוון את התקיפות לעבר אזרחים כדי לנקום את מותם של שלוש נשים ושני ילדים במתקפה שחיסלה את רמטכ"ל חיזבאללה בביירות. איראן ובעלות בריתה צפויות להגיב בצורה "מדודה" כדי "למנוע התלקחות גדולה יותר".

"איראן וחיזבאללה לא ירצו לשחק לידיו של נתניהו ולתת לו את התירוץ או התחמושת הדרושים לו כדי לגרור את ארה"ב למלחמה", אמרה סעד. "סביר להניח שהם ינסו למנוע מלחמה ובמקביל גם להרתיע מאוד את ישראל מלהמשיך עם המדיניות החדשה הזו".

לפי אנליסט המזרח התיכון, רודג'ר שנהאן, "הישרדות המשטר היא בעדיפות עליונה עבור טהראן, כמו לחיזבאללה". לדבריו, "הם יפעילו לחץ רב על ישראל בשם הפלסטינים, אבל הם לא הולכים להסתכן באיום קיומי נגדם", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית.

איראן עיראק מלחמת חרבות ברזל איסמעיל הנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}