י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
פרטים דרמטיים

הנייה חוסל ממטען שהוטמן שבועות מראש | העירו את חמינאי בבהילות

הנייה חוסל מפיצוץ מטען שהוברח בחשאי והוטמן שבועות מראש במתחם ההארחה שבו שהה. המטען הופעל מרחוק – ברגע שנודע כי הנייה נמצא בחדר. הגורמים האיראנים המצוטטים בכתבה לא יודעים איך או מתי הוטמן המטען

הנייה חוסל ממטען שהוטמן שבועות מראש | העירו את חמינאי בבהילות
איראן, המתחם שבו שהה הנייה צילום: שאטרסטוק

אסמאעיל הנייה, מנהיג בכיר בחמאס, חוסל ביום רביעי על ידי מטען חבלה שהוברח בחשאי לבית הארחה בטהראן שבו שהה, כך לפי שבעה גורמים במזרח התיכון, בהם שני איראנים, ובכיר אמריקאי.

לפי הדיווח, הפצצה הוסתרה לפני כחודשיים בבית הארחה שמנוהל ומוגן על ידי משמרות המהפכה והוא חלק ממתחם גדול, בשכונה יוקרתית בצפון טהראן.

הנייה היה בבירת איראן לרגל השבעת הנשיא. המטען פוצץ מרחוק לאחר שאושר כי הוא נמצא בחדרו בבית ההארחה. בפיצוץ נהרג גם שומר ראשו.

הפיצוץ הרעיד את הבניין, ניפץ חלונות וגרם לקריסה חלקית של קיר חיצוני, כך ניכר גם בתצלום של הבניין לאחר החיסול.

רשתות חברתיות ערביותהמבנה בטהראן שבו חוסל הנייהצילום: רשתות חברתיות ערביות

הנייה, שהוביל את המשרד המדיני של חמאס בקטאר, שהה בבית ההארחה מספר פעמים בעת ביקורו בטהרן, כך לפי גורמים במזרח התיכון. כל הפקידים דיברו בעילום שם כדי לשתף פרטים רגישים על ההתנקשות.

ישראל לא לקחה אחריות לחיסול, אך גורמי מודיעין ישראלים עדכנו את ארצות הברית וממשלות מערביות אחרות על פרטי המבצע לאחר מכן.

ביום רביעי אמר שר החוץ אנתוני בלינקן כי ארצות הברית לא קיבלה שום ידע מוקדם על ההתנקשות. בשעות שלאחר החיסול התגברו הספקולציות על כך שישראל חיסלה את הנייה באמצעות טיל, אולי ממטוס או מל"ט, בדומה לאופן שבו ישראל שיגרה טיל על בסיס צבאי באיספהאן באפריל.

מסתבר כי המתנקשים הצליחו לנצל פגיעה באבטחה של מתחם כביכול מאובטח כך שהתאפשר להטמין בו פצצה שתישאר מוסתרת במשך שבועות רבים.

כישלון קטסטרופלי

פריצה כזו, אמרו שלושה גורמים איראנים, היא כישלון קטסטרופלי של המודיעין האיראני ומבוכה אדירה עבור משמרות המהפכה, שמשתמש במתחם לפגישות חשאיות ושיכון אורחים בולטים כמו הנייה.

לא ברור איך הוטמנה הפצצה בבית ההארחה. גורמים במזרח התיכון אמרו כי תכנון ההתנקשות נמשך חודשים ודורש מעקב נרחב אחר המתחם. שני הגורמים האיראנים שתיארו את אופי ההתנקשות אמרו כי אינם יודעים כיצד ומתי הוטמנו חומרי הנפץ בחדר.

בסביבות השעה 02:00 שעון מקומי (בלילה שבין שלישי לרביעי), המטען התפוצץ, אנשי צוות הבניין המופתעים רצו למצוא את מקור הרעש האדיר, והגיעו לחדר שבו שהה הנייה עם שומר ראשו.

המתחם מאויש בצוות רפואי אשר מיהר לחדר מיד לאחר הישמע הפיצוץ. הצוות הכריז כי הנייה מת מיד. הצוות ניסה להחיות את שומר הראש, אך גם הוא מת במקום.

איראן איסמעיל הנייה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}