י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"זו ארצינו"

השר גולדקנופף באביתר: "להקים עוד 'אביתרים' - בשומרון ובנגב"

לאחר הכשרת הישוב אביתר, הגיעו השרים סטרוק וגולדקנופף לסיור ביישוב יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן. השרה סטרוק: "אנחנו אומרים לאויבים שלנו - זו ארצנו, לא נוותר עליה". יוסי דגן אמר: "הקמת יישובים חדשים תתן כח לעם לנצח - את חמאס ואת אירן"

השר גולדקנופף באביתר: "להקים עוד 'אביתרים' - בשומרון ובנגב"
השר יצחק גולדקנופף בסיור באביתר צילום: לע"מ

חודש לאחר החלטת הממשלה על הסדרת הישוב אביתר, הגיעו הבוקר (חמישי) לישוב החדש אביתר, שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, ושרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק, יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן וראשי תנועת נחלה צבי אלימלך שרבף ודניאלה וייס, שם הם התקבלו בחום רב על ידי תלמידי הישיבה ומשפחות היישוב.

השר יצחק גולדקנופף שר הבינוי והשיכון אמר: "במשך שנים ארוכות סיפרו לנו שההתיישבות והמאחזים הם המכשול בדרך לשלום והוציאו את דיבת המתיישבים רעה, אני חושב שהיום אין אזרח בישראל שחושב שאחרי הטבח הנורא בשבעה באוקטובר שראינו שלא מפריע לשונאים שלנו ההתיישבות או המאחזים - אלא הם אכזריים, ברבריים, פורעים, צמאי דם. התגובה שלנו חייבת להיות: ליישב כמה שיותר את ארץ ישראל ולהכיר טובה לכל מי שמגיע לחזק את התיישבות, לגור בהתיישבות וליישב אותה.

אני קורא לממשלה לבנות כאן יישובים, בגליל, בנגב, בצפון ובדרום ובפרט כאן ביהודה ושומרון, שיהיו עוד "איבתרים". התלמידים כאן מלאי חן, השכינה שורה על פניהם, בלי התורה הישוב הזה לא היה קיים". 

השרה סטרוק אמרה: "אביתר הוא אחד הישובים המביעים יותר מכל את רוח הניצחון ואהבת הארץ. ישוב שהוקם במקום ממנו ניסו אויבינו לעקור אותנו באמצעות פיגועי טרור, ואנחנו קמנו ואמרנו: דווקא כאן נעמיק שורשים, דווקא כאן נבנה וניבנה. דווקא מכאן אנחנו לא בורחים, אלא נאחזים. כי זו ארצנו, היא שלנו, ועליה אנחנו נלחמים. אנחנו בממשלה אסירי - תודה לראש המועצה יוסי דגן, ולתנועת נחלה, שלימדו את כולנו פרק באהבת הארץ, ובחתירה נחושה לניצחון. אנחנו אסירי תודה על הזכות להשתתף בבניין הישוב אביתר, ולא נוותר על הזכות הזו".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הודה לשרים ולתלמידי הישיבה את חלקם במאבק להקמת הישוב: "אני רוצה להודות לשר השיכון הרב גולדקנוף שהיה הראשון להכניס בהסכם הקואליציוני את הסדרת אביתר. אני רואה איך הוא מתרגש מכל הבניין פה. אנחנו מודים גם לשרה אורית סטרוק על כל העשייה וההתגייסות. אנחנו הגענו לכאן להכיר טובה לשרים שדוחפים איתנו את המאבק על בניין הארץ. מרגש להיות כאן, מרגש לראות שאפשר לנצח. אנחנו ראינו אצל המרגלים שמאיסה בארץ חמדה יכולה להפיל עם. אנחנו רואים היום שהתיקון של חטא המרגלים והחיבור המחודש לארץ – "טובה הארץ מאוד מאוד" יכול להרים את העם. המלחמה שאנו נמצאים בה והאסונות הגדולים שקורים בה היא התוצאה הישירה של המאיסה בארץ חמדה, בגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון, בהסכם אוסלו, בבריחה מלבנון. אפשר לראות בחוש איך כאן קורה התיקון. אביתר הוא ישוב חדש שנותן כוח לצה"ל לנצח בעזה, עוד איבתרים חדשים יתנו כוח לממשלה לנצח את אירן, לנצח את לבנון.

אנחנו קוראים לממשלת ישראל להקים עוד איבתרים חדשים בשומרון, בעוטף עזה, בצפון וגם בגוש קטיף. מתוך החזרה לארץ ישראל היהודיים שלנו עם ישראל ינצח". דגן הודה גם לעוזרו של גולדקנופף, מוטי בבצ'יק. 

יו"ר תנועת נחלה דניאלה וייס אמרה: "ביקור השר גולדקנופף והשרה סטרוק באביתר הוא ברכה ומסמל את החשיבות הרבה שיש להשקיע דווקא בתקופה זו בהתיישבות. אביתר הוא סמל לחלוציות של גרעין שהביאה להחלטת הדרג המדיני, ובאותו האופן אנו פועלים ומאמינים שיקרה גם בחבל עזה". 

ראש ישיבת אבינועם, הרב דוד אמיתי אמר: "אנו מגשים זכות גדולה ליישב את המקום. שנזכה לראות נקמות באויבינו. עיקר הנקמה באויב היא הגברת האחיזה בארץ ישראל". 

כאמור, לפני כחודש, 3 שנים אחרי ההסכם שבו משפחות הישוב עזבו ומבני הישוב נשארו, התקבלה החלטת הממשלה לאשר את הישוב אביתר ולהפכו ליישוב ה-37 במועצה האזורית שומרון. 

תחיה חיים נציגת המזכירות והמשפחות: תושבי אביתר מודים ומעריכים את תמיכתם ושותפתם הנאמנה לאורך כל הדרך של שר הבינוי גולדקנופף ושרת ההתיישבות סטרוק.  המשפחות ממשיכות ומרימות את הדגל במסירות נפש. בעזרת השם בידיים משולבות עם הממשלה נמשיך להרים את דגל ההתיישבות בעזה ובחבל הלבנון.

הישוב אביתר הוקם לזכרם של הקדושים אביתר בורובסקי הי"ד, שהישוב נקרא על שמו, ויהודה גואטה הי"ד. ששניהם נרצחו בפיגוע בצומת תפוח, לא רחוק מהמקום שבו אושר  הישוב, 11 שנים לאחר ניסיון ההקמה הראשון שלו.

יצחק גולדקנופף משרד הבינוי והשיכון אביתר אורית סטרוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}