י' אלול התשפ"ד
13.09.2024
דריכות בישראל

באיראן ממשיכים לאיים: "ננקום את דמו של הנייה, הציונים יצטערו על כך"

באיראן ממשיכים לאיים על ישראל בתגובה קשה בעקבות חיסולו של איסמעיל הנייה על אדמת טהראן. הרמטכ"ל האיראני: "ציר ההתנגדות בוחן כיצד לנקום את דמו" | ראש הממשלה נתניהו ויו"ר האופוזיציה לפיד ייפגשו לתדרוך ביטחוני

באיראן ממשיכים לאיים: "ננקום את דמו של הנייה, הציונים יצטערו על כך"
טהרן, איראן צילום: שאטרסטוק

באיראן ממשיכים לשגר איומים על תקיפה נגד ישראל בעקבות חיסול איסמעיל הנייה. הרמטכ"ל האיראני מוחמד באקרי איים שוב על ישראל, ואמר כי "ננקום את דמו של הנייה, הציונים יצטערו על כך".

הרמטכ"ל האיראני הוסיף כי "ציר ההתנגדות בוחן כיצד לנקום את דמו". דברים אלו מגיעים כאשר בכירים איראנים נפגשים עם עמיתיהם מלבנון, עיראק ותימן כדי לדון בתגובה הצבאית לחיסולו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה. 

במקביל, ראש המועצה לביטחון לאומי באיראן, עלי אכבר אחמדיאן, אמר לסוכנות הידיעות האיראנית “פארס” כי “ישראל תותקף מכמה חזיתות” בתגובה לחיסולו של איסמעיל הנייה. 

ברקע המתיחות והחשש מהתגובה של איראן, ראש הממשלה בנימין נתניהו ימסור אחר הצהריים עדכון ביטחוני לראש האופוזיציה יאיר לפיד בקריה בתל אביב. 

החשש מהתגובה האיראנית הוביל בשעות האחרונות לביטולי טיסות של ישראלים שתיכננו לטוס לארץ בחברות תעופה זרות, ביניהן לופטהנזה ויוניידט. 

ברשות שדה התעופה הודיעו כי "המצב הבטחוני מאפשר טיסות מישראל ולישראל. חלק מחברות התעופה הזרות משהות ו/או מצמצמות חלק מטיסותיהן לישראל, מסיבות פנימיות שלהן. על הנוסעים לקחת בחשבון כי יתכן וחזרתם ארצה תתעכב, לעמוד בקשר עם חברות התעופה ולהתעדכן לגבי טיסותיהם". 

הבוקר דווח כי האמריקנים כבר קיבצו לפחות 12 ספינות מלחמה באזור. תגבור הכוח האמריקני כולל את נושאת המטוסים USS תאודור רוזוולט, ויותר מ-4,000 אנשי מארינס ומלחים. האמריקנים העבירו את ספינות המלחמה שלהם מאזור הים האדום. 

בנוסף, לפי דיווחים היום, בפיקוד העורף הנחו שורת מפעלים הסמוכים לגבול לבנון לרוקן את מצבורי האמוניה והחומרים המסוכנים שהם מחזיקים ולדאוג לאבטחתם. 28 מפעלים העושים שימוש בגז האמוניה לקירור ומרוחקים עד 40 קילומטרים מהגבול, קיבלו הנחיה לצמצם את כמות האמוניה שהם מחזיקים.

איראן ישראל איסמעיל הנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}