י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
עוד חודש

מכה לרשתות החינוך החרדיות: באוצר הודיעו על הוצאת החשבת

החשב הכללי הודיע על הוצאת החשבת הממשלתית מרשתות החינוך של ש"ס ויהדות התורה עד ינואר 2025; הרשתות יידרשו להקים מערך כספים עצמאי תחת פיקוח חיצוני

מכה לרשתות החינוך החרדיות: באוצר הודיעו על הוצאת החשבת
בחורי ישיבות צילום: שוקי לרר

החשב הכללי באוצר, יהלי רוטנברג, הודיע היום (חמישי) באופן רשמי על הוצאת החשבת של המשרד מרשתות החינוך של ש"ס ויהדות התורה (החינוך העצמאי ורשת בני יוסף) ועל ניתוקן ממערכות השכר הממשלתיות.

במכתב ששוגר למנהלי הרשתות כתב רוטנברג ופורסם בכאן חדשות נכתב: "המדינה לא תישא באחריות כספית או אחרת בשל התנהלות לקויה של הרשתות".

לפי המתווה שגובש במשרד האוצר, החשבת הממשלתית שמוצבת ברשתות תוחלף במערך כספים עצמאי שיוקם במתכונת שהגדירה המדינה. עובדי המערך יהיו מחויבים בשקיפות כלפי חשב חיצוני שיבצע בקרות על התנהלות הרשתות. הרשתות ינותקו ממערכת התשלומים הממשלתיות לכל המאוחר ב-1 בינואר 2025, והרשאות החתימה שלהן בחשבונות הבנק הממשלתיים יבוטלו.

החלטה זו מגיעה לאחר חודשים של התראות מצד משרד האוצר. כבר בפברואר השנה, על פי דיווח בכאן חדשות, שיגר רוטנברג מכתב לשר במשרד החינוך, חיים ביטון, בו דרש כי הרשתות יאפשרו פיקוח אפקטיבי על התנהלותן הכספית. רוטנברג ציין אז כי מדינת ישראל מעבירה מדי שנה מיליארדי שקלים לרשתות, אך אין לה אפשרות לדעת מה נעשה עם הכספים בשל "התנהלות מכוונת" של הרשתות.

בסוף מרץ, הורה משרד האוצר למשרד החינוך להיערך לניתוק הרשתות ממערכות התקצוב של המדינה עד ל-1 ביולי 2024, עקב אי-שיתוף פעולה מצד הרשתות בשיפור הפיקוח הכספי.

רוטנברג התריע בעבר על מקרים חמורים בהם החשבת דרשה לקבל מידע, אך זה עוכב על ידי עובדים שונים. "אין שיתוף פעולה של ההנהלה והעובדים ברשתות כדי ליצור בקרות ולייעל את המנגנונים הכספיים... כתוצאה מכך עולה באופן משמעותי הסיכון למעילות", כתב.

החינוך העצמאי רשת בני יוסף משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}