י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
למלא את צוואתה

"רחל מעולם לא התקשרה אלי באמצע הסדר"

חמישה יתומים שבורים ורצוצים, בהם ילד שטרם חגג את בר המצווה שלו • בעלה הגאון רבי דוד בוסו שליט"א מעיד: מעולם לא התקשרה אליו באמצע הסדר! • הסתפקות במועט: השתמשה באותו תנור אפייה במשך 30 שנה • קווים לדמותה של הרבנית רחל בוסו, בתו של הגאון רבי ניסים יגן זצ"ל • מאמץ למלא את צוואתה

הרב יגן
הרב יגן צילום: באדיבות המצלם

דמות מופת אצילית וייחודית נלקחה במוצאי שבת מעמנו, אחרי שנים של סבל וייסורים, בעקבות סיבוכים של מחלת הקורונה שהלכו והחריפו עם הזמן. 

הרבנית רחל בוסו ע"ה, אשת חבר להגאון רבי דוד בוסו, ראש כולל 'קהילות יעקב' בירושלים, נפטרה לבית עולמה והיא בת 56 בלבד, בהותירה אחריה חמישה יתומים, בהם שניים שטרם נישאו, בחור הלומד בישיבה גדולה, וילד שטרם חגג את בר המצווה שלו. 

לעזרה דחופה ליתומים הקליקו כאן>>>

לפני 56 שנה נולדה הרבנית בוסו ע"ה, לאביה הגאון רבי ניסים יגן זצ"ל, שהיה מגדולי המחזירים בתשובה, מזכי הרבים ומקרבי הלבבות. בבית גדול וחשוב זה גדלה הרבנית בוסו וספגה את ערכיו. לאחר שנפטור אביה בדמי ימיו, היא דאגה לגדל את אחיה ואחיותיה ולתמוך בהם, בעת שהיתה עסוקה במקביל בגידול ילדיה שלה. 

ביתה היה פתוח לרווחה לעניים ולשבורי לב, והיתה מארחת אותם בסבר פנים יפות, למרות שהתנאים הגשמיים לא היו משופרים במיוחד, בלשון המעטה. 

בביתה שררו פשטות, כמעט עוני. היא השתמשה באותו תנור אפייה במשך 30 שנה, ומעולם לא חשבה להחליף אותו. לא חיפשה אף פעם מותרות ובזבוזי כסף, תמיד הסתפקה במועט וכך חינכה גם את ילדיה. 

בעלה הגאון רבי דוד בוסו שליט"א מעיד שרעייתו הצדקת דאגה לו מכל לבה ולא נתנה לו לבטל מתלמודו כדי לעזור ולסייע לה. אף פעם לא התקשרה אליו באמצע סדר הלימוד בכולל, כי לא רצתה לבטלו מלימודו. 

עם זאת, בשלוש השנים האחרונות, כשנאלצה לקבל עזרה צמודה, הודיע בעלה הרב שליט"א שהוא אינו מוותר בשום אופן, ומתעקש לשרת אותה בעצמו: "אני לא מוותר על המצווה הזאת", היה אומר.
ידידי המשפחה מבקשים בכל לשון של בקשה, מכל מי שיכול, לעזור ולסייע למשפחה בנתינה בעין יפה: "הרב בוסו הוא כמו ספר תורה חי", הם אומרים, "צריכים להציל את ספר התורה הזה, לאפשר לו לחזור אל הגמרא ולשקוע בה, בלי שיצטרך לטפל בחובות שנצברו בתקופת המחלה. 

"שלוש שנים שהמשפחה לא תפקדת, וחובות גדולים הולכים ונצברים. התמודדות עם מחלה שכזאת היא עסק יקר ומתיש מאוד, ולכן הם זקוקים עכשיו לעזרה דחופה כדי להשתקם בס"ד. 

"בואו נעזור להם, נאפשר ליתומים הללו לגדול בתנאים סבירים, את אמא שלהם אנחנו לא יכולים להחזיר להם למרבה הצער, אבל להמשיך את השאיפה שלה והצוואה שלה שתמיד יהיה להם טוב ושלא יחסר להם דבר, אני כן יכולים".

לעזרה דחופה ליתומים הקליקו כאן>>>
 

רחל בוסו קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}