י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
דרמה גדולה

העיתונאי היהודי-אמריקאי שישב בכלא הרוסי שוחרר בעסקה

מאפלה לאורה: רוסיה משחררת את עיתונאי ה"וול סטריט ג'ורנל" היהודי-אמריקאי איוון גרשקוביץ וכן את האמריקני פול וויילן וזאת במסגרת עסקה נרחבת לשחרור אסירים | אוון גרשקוביץ' נידון לאחרונה ל-16 שנות מאסר באשמת ריגול

העיתונאי היהודי-אמריקאי שישב בכלא הרוסי שוחרר בעסקה
העיתונאי אוון גרשקוביץ צילום: freepik

מן המיצר קראתי: רוסיה משחררת את כתב הוול סטריט ג'ורנל אוון גרשקוביץ' היהודי, ואת החייל האמריקני לשעבר, פול ווילן, כחלק מחילופי שבויים גדולים עם ארה"ב, השניים נמצאים בדרכם ליעדים מחוץ לרוסיה. כך דיווחה רשת בלומברג.

באדיבות המצלםהקמפיין שנעשה לשחרור העיתונאי אוון גרשקוביץ היהודיצילום: באדיבות המצלם

העיתונאי היהודי מ"וול סטריט ג'ורנל", אוון גרשקוביץ', נידון לאחרונה ל-16 שנות מאסר בגין ריגול. גם איש חיל הנחתים לשעבר פול ווילאן, נכלא בגין ריגול, שוחררו גם פעילי האופוזיציה ולדימיר קארה-מורזה, שנידון ל-25 שנות מאסר, איליה יאשין, שנידון ל-8 שנות מאסר, ופעיל זכויות האדם אולג אורלוב, שנשלח לכמעט 3 שנים לכלא.

גרשקוביץ', נולד באוקטובר 1991 בארצות הברית, דובר רוסית הודות להוריו מהגרים סובייטים, הוא הגיש מועמדות לעבודה ב-Moscow Times, רשת עצמאית בשפה האנגלית ברוסיה. הוא קיבל את העבודה ועבר למוסקבה בסתיו 2017. מאז, גרשקוביץ' דיווח אך ורק מרוסיה. לאחר עבודה עם ה-Moscow Times וסוכנות הידיעות הצרפתית AFP, הוא הצטרף לוול סטריט ג'ורנל בינואר 2022 כדי לסקר את רוסיה, אוקראינה ומדינות אחרות בברית המועצות לשעבר.

כשגרשקוביץ' נעצר בשנה שעברה בעיר יקטרינבורג, שירות הביטחון הפדרלי הודיע על "הפסקת הפעילות הבלתי חוקית" של העיתונאי. ממשלת רוסיה לא פרסמה פרטים נוספים הקשורים להאשמות בריגול נגד גרשקוביץ', מלבד האמירה שהוא "ניסה להשיג מידע מסווג".

שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה טען כי העיתונאי, "פעל לפי הוראות הצד האמריקני, אסף מידע המהווה סוד מדינה על פעילותו של אחד מהמפעלים של המתחם הצבאי-תעשייתי הרוסי".

גרשקוביץ' ומנהלי העיתון הכחישו את ההאשמות, וממשלת ארה"ב הכריזה שהוא נעצר שלא כדין. הרשויות ברוסיה לא פירטו ראיות כלשהן שתומכות בהאשמות הריגול.

אוון גרשקוביץ רוסיה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}