י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
לקראת מתקפה מתואמת?

איראן דנה עם נציגים מלבנון, תימן ועיראק בנקמה כנגד ישראל

לפי הדיווח, באיראן דנו יחד עם עמיתיהם מלבנון, תימן ועיראק בהכנת המתקפה כנגד ישראל, בתגובה לחיסולו של מנהיג חמאס

איראן דנה עם נציגים מלבנון, תימן ועיראק בנקמה כנגד ישראל
האייתוללה חמינאי עם הנייה צילום: משרדו של חמינאי

פסגת ציר הרשע: בכירים איראנים נפגשו עם עמיתיהם מלבנון, עיראק ותימן כדי לדון בתגובה הצבאית לחיסולו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, על אדמת איראן. כך מדווחת סוכנות הידיעות 'רויטרס'. 

אתמול דווח כי המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, נתן הוראה למשמרות המהפכה של איראן לפגוע ישירות בישראל, כנקמה על הריגתו של מנהיג חמאס. לפי הדיווח בניו יורק טיימס, חמינאי נתן את ההוראה בישיבת חירום של המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן.

מתקפה ישירה על ישראל משטחה של איראן היא צעד חריג, שנעשה לראשונה בחודש אפריל האחרון, אז שיגרה איראן מאות כטבמ"ים לישראל, כנקמה על תקיפה ישראלית במתחם השגרירות שלה שחיסלה כמה מפקדים צבאיים איראנים בדמשק, סוריה. למרבה הנס, רק ילדה אחת בנגב נפגעה ונגרמו נזקים לא גדולים בישראל.

כעת לא ברור באיזו עוצמה איראן תגיב, והאם היא תכייל שוב את המתקפה שלה כדי להתרחק מהסלמה. העיתון דיווח כי מפקדי הצבא האיראני שוקלים תקיפה דומה של מל"טים וטילים על מטרות צבאיות בסביבת תל אביב וחיפה, אך יקפידו להימנע מהתקפות על מטרות אזרחיות, כך אמרו הגורמים האיראנים. אפשרות אחת הנבחנת היא מתקפה מתואמת מאיראן תימן, סוריה ועיראק.

למעשה, ישראל מתמודדת בימים האחרונים עם שלוש חזיתות מלחמה פעילות בו זמנית: לבנון, תימן ואיראן. 

באיראן ההתחממות הנוכחית מגיעה כאמור לאחר חיסולו של מנהיג חמאס על אדמתה, לאחר שהגיע לביקור חגיגי כדי להשתתף בטקס השבעת הנשיא האיראני החדש פזשכיאן, צעד שהדהים את ההנהגה האיראנית והותיר אותה נבוכה.

החזית הלבנונית התחממה במיוחד לאחר הטבח במג'דל שמס, בו נהרגו 12 ילדים כתוצאה מפגיעת טיל של חיזבאללה בשבת האחרונה. בתגובה לאירוע הקשה, חיסלה ישראל את בכיר חיזבאללה פואד שוכר.

בנוסף, גם חזית תימן עדיין פתוחה. בחזית הזו נרשמה ההסלמה לאחר שיגור הכטב"מ המתאבד אל לב תל אביב, והריגתו של יבגני פרידר הי"ד. בתגובה, ביצעה ישראל תקיפה משמעותית בנמל חודיידה בתימן. 

תימן לבנון איראן עיראק החות'ים חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}