י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
פוסק הדור שלח כסף

הגר"י זילברשטיין במסר חריג: "לכסף יש מילים, הרב שטרנבוך הוא גדול הדור"

מה קרה כשפוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שלח כסף לכולל של עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין? "שלחו אותי לקדש שם שמים, הרב שטרנבוך הוא גדול הדור, הוא שמע שיש פה בעיה ומיד שלח כסף"

הגר"י זילברשטיין במסר חריג: "לכסף יש מילים, הרב שטרנבוך הוא גדול הדור"
הגאן רבי יצחק זילברשטיין צילום: שוקי לרר

ה'חדר' של עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין, הוא מושג קדוש בכולל בית דוד. זהו חדר סגור בבניין הכולל, שם מתבודד הגר"י זילברשטיין מבוקר עד ערב ולומד כאברך כולל צעיר, כשהוא מסובב בשנים שלושה תלמידים הכותבים את שיעוריו.

התלמידים מספרים כי עד לפני מספר שנים היה הגר"י זילברשטיין עוד יושב בתוך היכל הכולל עצמו בדיבוק חברים כאברך מהמניין, אך בשנים האחרונות העתיק הרב את מקום ישיבתו לחדר פרטי ומבודד בקומה מעל הכולל, כאשר הוא משקיף מחדרו על בני הכולל בכל שעות הסדרים.

בשבוע האחרון נצפה מחזה מיוחד ונדיר בחדרו הפרטי, כאשר נכנס למקום נכדו ומשמשו של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך בשליחות זקנו, בכדי למסור כסף להציל את כולל "בית דוד" מסכנת סגירה.

באדיבות המצלם צילום: הנכד של הגר"מ שטרנבוך עם הגר"י זילברשטיין

הסיפור מתחיל כאשר לפני כחודש ימים כתב עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין מכתב מרטיט עם הודעה דרמטית על הפסקת חלוקת המלגות בכולל 'בית דוד' שבראשותו, בעקבות גירעון תקציבי חמור.

במכתבו שהתפרסם והדהד ברחבי העולם כותב הגר"י זילברשטיין: "בסייעתא דשמיא כ"ד סיון תשפ"ד, לאחי ורעי היקרים, רבני כולל "בית דוד" המופלגים בתורה, נועם ה' עליכם. "כידוע לכולם, לומדי הכולל זכו והגיעו למדריגת מורי הוראה בישראל אך "כסף מנלן", תומכי התורה נתמעטו, וקופת הכולל ריקה, והתורה הקדושה צווחת ואומרת "אם אין קמח אין תורה. ואשרי מי שיכול לעמוד לעזור לתורה הקדושה בל תתמוטט, ומי שנשאר בכולל בית דוד ידע שלצערינו הרב אין מהיכן לשלם. והשם יתברך ייטיב עם אלו שמיטיבים עם התלמידי חכמים", על החתום - יצחק זילברשטיין". 

בעקבות מכתבו הדרמטי של עמוד ההוראה ביקש בחשאי פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך מאחד מנגידי הכולל האישי שלו "כולל ומרכז התורה תשובות והנהגות", לשלוח תמיכה מכובדת לכולל של הרב זילברשטיין, בכדי לא לסגור את הברז החודשי הקבוע של התמיכה באברכים.

הנגיד שתומך בשלושת סניפי הכולל של "מרכז התורה תשובות והנהגות", נענה בשמחה לתמוך גם בכולל של הרב זילברשטיין, ומשם נשלח הכסף באמצעות נכדו ומשמשו של פוסק הדור הרב דוד שטרנבוך שציין כי סכום זה הינו פעימה ראשונה בלבד מתוך סכום שימשיך בעז"ה בהמשך.

הגר"י זילברשטיין התרגש מאוד לראות את הפעילות של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך למען הכולל בחולון, ונשא דברים קצרים ומרגשים, "הרב שטרנבוך הוא גדול הדור, הוא מגלה פה דבר חדש, שגדולי ישראל לא מסתכלים רק על הכוללים שלהם, לא חסר להם כוללים, רק הוא חושב על עוד כולל זה קידוש השם ותלמוד תורה כנגד כולם".

בדבריו הנרגשים אמר הגר"י זילברשטיין "תגיד לנגיד ששלח את הכסף - רבי עמנואל, שהוא בחר בדבר הזה תלמוד תורה כנגד כולם, זה פה נטו תלמוד תורה, זה כסף שלא הולך לא לגבאים ולא לשמשים אלא נטו נטו לקדוש ברוך הוא זה הולך ותלמוד תורה כנגד כולם".

"תגיד לו שהוא זכה לזכות כזה גדול להידבק בגדול הדור שקוראים לו הרב שטרנבוך. תראה מה שהוא זכה, הרב שטרנבוך מגלה פה דבר חדש שגדולי ישראל לא מסתכלים רק על הכוללים שלהם לא חסר להם כוללים רק הוא חושב על עוד כולל זה קידוש השם ותלמוד תורה כנגד כולם, ויש עוד דבר וקידוש השם כנגד כולם.

"הרב שטרנבוך זוכר אותי מימי נערותי ועל כל פנים התורה חקוקה בליבו אז הוא שמע שיש פה איזה בעיה אז מיד הוא בא ושלח כסף, אז אין לי מילים רק להגיד לכולם זהו קידוש השם שאין כמוהו כך אני חושב.

"לכסף הזה יש דיבורים, הוא מדבר לפני האלוקים ויגיד שלחו אותי לקדש שם שמים אני אומר עוד פעם "תלמוד תורה כנגד כולם".

"הרב שטרנבוך יזכה לאורך ימים בימינה ובשמאלה עושר וכבוד, יש לו המון מצוות והקדוש ברוך הוא מזמן לו עוד משהו, כאילו חסר לו משהו, הרב שטרנבוך תקבל עוד משהו!

הרב משה שטרבנוך הרב יצחק זילברשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}