י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
מסר מפתיע

ראש המועצה הדרוזית אומר לא להסלמה: "רוצים שקט אסטרטגי"

ראש מועצת מג'דל שמס, דולאן אבו סאלח: "התגובה של ראש הממשלה הייתה שאנחנו נגבה מחיר כבד. אני לא יודע כמה זה באמת יבטיח שקט אסטרטגי לתושבי הצפון. אנחנו חייבים להתכנס להסכם"

נתניהו במג'דל שמס. אבו סאלח נראה מאחור בצד שמאל
נתניהו במג'דל שמס. אבו סאלח נראה מאחור בצד שמאל צילום: קובי גדעון /לע"מ

למרות הדרישה העיקשת בקרב תושבי מג'דל שמס לנקום את רציחתם של 12 הילדים בשבת האחרונה, ראש המועצה דולאן אבו סאלח, משמיע מסר קצת שונה הבוקר (חמישי) בראיון ל-ynet ומדבר על שלום ו"שקט אסטרטגי".

אבו סאלח, התייחס לחיסולו של בכיר חיזאללה מוחמד שוכר, ואמר: "טרוריסטים בכל העולם צריך לחסל, לאו דווקא בלבנון, אלא בכל מקום שיש טרוריסטים שלוקחים חיים של ילדים ושל חפים מפשע". 

אלעד מלכהראש המועצה עם שר הביטחון בביקורו ביישובצילום: אלעד מלכה

עם זאת, הדגיש ראש מועצת מג'דל שמס: "אנחנו מחפשים שקט אסטרטגי. תגובות ומלחמות, יביאו הסלמה בכל האזור. אם באמת זה הקונספט שימשיך, שהם יורים ואנחנו מגיבים וחיסולים וכו' אנחנו רק ממשיכים את ההסלמה, ואני חושב שזה יגבה מחירים עוד יותר כבדים".

הוא חשף מה אמר לראש הממשלה נתניהו, שהגיע ליישוב: "אני שטחתי בפניו, וגם המשפחות שאיבדו את יקיריהם רק לפני כמה ימים אמרו לו במפורש - אנחנו רוצים שלום. אם הילדים שלנו, הם יהיו המסר לשלום, אז אנחנו ממש מסתפקים בזה. התגובה של ראש הממשלה הייתה שאנחנו נגבה מחיר כבד. אני לא יודע כמה זה באמת יבטיח שקט אסטרטגי לתושבי הצפון, אבל שוב, אני אומר, טרוריסטים צריך לטפל בהם, אבל אנחנו חייבים, חייבים כבר כממשלה, להתכנס להסכם".

קובי גדעון /לע"מנתניהו במג'דל שמסצילום: קובי גדעון /לע"מ

על המחאות נגד נתניהו והשרים שהגיעו ליישוב, אמר ראש המועצה, כי מדובר בתגובה טבעית: "חלק מהתושבים נמצא במצב שהוא מאוד לא פשוט. הכעס הוא לדעתי תגובה טבעית אחרי טבח כל כך קשה. זה היה מקרה רצחני אכזרי במג'דל שמס, אז הכעס הזה, לדעתי, הוא תגובה שהייתה צפויה".

מג'דל שמס האסון במג'דל שמס דולאן אבו סאלח בנימין נתניהו חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}