י' אלול התשפ"ד
13.09.2024
רב המרצחים

צה"ל אישר סופית: מוחמד דף חוסל בחאן יונס

דובר צה"ל אישר סופית את מותו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף, שחוסל בתקיפה ליד חאן יונס לפני כשבועיים וחצי. בשנים האחרונות, דף הכווין, תכנן וביצע מתווי טרור רבים נגד מדינת ישראל

צה"ל אישר סופית: מוחמד דף חוסל בחאן יונס
מוחמד דף צילום: freepik

צה"ל מאשר באופן רשמי את חיסולו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, בתקיפה בחאן יונס לפני שבועיים וחצי שבה חוסל גם יד ימינו, מח"ט חאן יונס ראפע סלאמה. המידע המאומת על חיסולו הוודאי של דף התקבל בשעות האחרונות.

בהודעת צה"ל ושב"כ נאמר, כי בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, בתאריך ה-13 ביולי 2024 מטוסי קרב תקפו במרחב ח'אן יונס וכעת, לאחר בדיקה מודיעינית, ניתן לאשר כי בתקיפה חוסל מחמד דף, מפקד הזרוע הצבאית ומספר שתיים בארגון הטרור חמאס בעזה, אשר תכנן והוציא לפועל את הטבח הרצחני בשבעה באוקטובר.

חיסול מוחמד דף צילום: דובר צה"ל


מטוסי חיל האוויר תקפו באופן ממוקד מתחם בו על פי מודיעין מדויק של אמ"ן ושב"כ הסתתרו דף וראפע סלאמה, מפקד חטיבת ח'אן יונס, אשר חיסולו אומת לפני מספר שבועות. יחד איתם חוסלו מחבלים נוספים.

בשנים האחרונות, דף הכווין, תכנן וביצע מתווי טרור רבים נגד מדינת ישראל. דף פעל בצמוד עם מנהיג החמאס יחיא סינוואר, ובמהלך המלחמה ניהל את פעילות הטרור של חמאס ברצועת עזה, תוך הורדת פקודות והנחיות לבכירי הזרוע הצבאית של הארגון.

דף הצטרף לארגון הטרור חמאס במהלך האינתיפאדה הראשונה, תכנן והכווין פיגועים רבים, ותרם להתעצמות הארגון ביהודה ושומרון ופיגועי התאבדות בעורף ישראל.

דוברות שהב"טגלנט מסמן את דף כמחוסלצילום: דוברות שהב"ט

שר הביטחון יואב גלנט מסר: "חיסולו של רב המרצחים מוחמד דף - ״בן לאדן של עזה״ בתאריך 13.07.24 , הוא צעד גדול בדרך למיגור החמאס כארגון צבאי ושלטוני, ולהשגת מטרות המלחמה שהצבנו.

‏הפעולה האיכותית והמדויקת בה חוסל התאפשרה שיתוף הפעולה המיטבי בין צה״ל לשב״כ והעומדים בראשם. תוצאות הפעולה מבהירות שהחמאס הוא ארגון בפירוק, וכי על המחבלים לבחור בין כניעה למוות.

‏מערכת הביטחון תרדוף את מחבלי החמאס - ממתכנני הטבח ועד למבצעיו, ולא תשקוט עד להשלמת המשימה".

מוחמד דף חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}