י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
אחוזי הצלחה גבוהים

בכנס עליה בפריז קראו ליהודים: "אתם צריכים לבוא לארץ"

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, נפגש עם למעלה מ-100 יהודים בצרפת המתעניינים לעלות לארץ, בכנס על עלייה לשומרון, דגן קרא להם לעלות, ואמר: "אתם צריכים לבוא לארץ. הבית שלכם הוא בישראל, באתי להביא אתכם הביתה"

בכנס עליה בפריז קראו ליהודים: "אתם צריכים לבוא לארץ"
יוסי דגן בכנס צילום: מוא"ז שומרון

למעלה מ-100 יהודים בצרפת התכנסו ברובע ה-19 בפריז לכנס גדול של מועצה איזורית שומרון בשיתוף עם עמותת "לך לך" לקראת עלייה לארץ. הכנס התקיים לפני הביקור של יוסי דגן ראש מועצת שומרון בפרלמנט האירופי בבריסל, בו הוכרז על הקמת קבוצת עבודה משותפת למען יהודה ושומרון, בהשתתפות 15 חברי הפרלמנט האירופי.

דגן שהה יום אחד בפריז, שבמהלכו קיים רצף פגישות בנושא קליטת עלייה, כבשיאו של הביקור, התקיים הכנס גדול של העלייה לארץ, לשומרון. בכנס, למעלה מ-100 יהודים מצרפת, נציגי משפחות, שמעו מיוסי דגן ראש מועצת שומרון על חשיבות העלייה לשומרון.

מי שיבחר מבאי הכנס לעלות לשומרון, יצטרף כבר לקבוצת היהודים האחרונה מצרפת שצפויים כבר בקיץ הזה, החודש, לעלות ליישוב טל מנשה שבשומרון, זאת כחלק מפרויקט העלייה הקהילתית של מחלקת קליטת עלייה של המועצה אזורית שומרון, יחד עם עמותת "לך לך".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, אמר לבאי כנס העליה: "הגלות נגמרה, וצרפת בועטת את האנשים. אני מאמין שהיהודים צריכים לבוא לארץ ישראל. זה מה שעם ישראל צריך היום. אנחנו צריכים להביא אתכם לארץ ישראל, לא רק בגלל האנטישמיות, אלא בגלל שהבית שלכם הוא כאן. אני באתי לכאן להביא אתכם הביתה". 

דגן הדגיש בדבריו מדוע על העולים להגיע דווקא לשומרון: "יש לנו כמעט 40 ישובים בשומרון, כולם רוצים את האחים והאחיות שלנו מצרפת - אני בוחר כל שנה את הישובים עם הקהילות הכי טובות, שיש בהן הכי הרבה גיבוש קהילתי הכי הרבה חסד, כי אני רוצה שזה יצליח כמו שזה כבר קורה 10 שנים.

אנחנו מביאים אתכם מצרפת לישובים הכי פופולרים שיש הכי הרבה ביקוש אליהם. האחים והאחיות שלנו מצרפת הם יהודים עם עמוד שדרה, יהודים ציונים יהודים מאמינים, אתם יהודים חזקים ואנחנו צריכים אתכם איתנו. אני מזמין אתכם להיות חלוצים ולהצטרף אלינו בשומרון".

דגן ציין כי 120 המשפחות שעלו לשומרון נקלטו ולא חזרו לצרפת, וזאת בשל התמיכה הקהילתית העוטפת והשירותים המותאמים למשפחות החדשות: "אנחנו מבינים את הקשיים של העולים החדשים, ולכן אנחנו עובדים בשיטת עלייה קהילתית בקבוצה, עם תמיכה של הקהילה והעובדים המקצועיים. אנו מציעים מעטפת שלמה כולל ליווי אישי ומשפחתי, ושילוב מיטבי בקהילה ובמערכת החינוך," הוסיף דגן.

עו״ד נילי נאהורי, יו״ר עמותת לך לך: "יהודי צרפת הבינו שצריך לשים קץ לגלות. הם מתכוננים לעלייה מאסיבית. כאן בארץ אנחנו חייבים להתכונן מכל הבחינות: דיור, תעסוקה, בתי ספר וכו׳. ואני מודה ליו״ר מועצת שומרון יוסי דגן על כל המאמצים לקבל את פניהם בצורה הטובה ביותר".

פרויקט קליטת העלייה של השומרון רושם אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד, עם 100% מהעולים שנשארו בארץ בקבוצה האחרונה, בניגוד לנתונים בכלל העלייה לארץ מצרפת. העולים שיעלו לשומרון כבר בחודש הקרוב יזכו לחיבוק קהילתי מהיישוב טל מנשה. העולים יקבלו משפחות מאמצות בישוב, וחיבוק גדול וסיוע מהישוב לכל צורכיהם, שיכלול את כלל המעטפת הנצרכת לעולים.

יוסי דגן צרפת עליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}