י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
שודרגה משמעותית

המשפחתית הגדולה של יונדאי חוזרת - והיא היברידית

הסונטה היא משפחתית גדולה שזכתה להצלחה רבה בארץ, לא מעט בזכות הצגתה של גרסה היברידית וחסכונית

המשפחתית הגדולה של יונדאי חוזרת - והיא היברידית
יונדאי סונטה החדשה - החל ב-213,900 שקלים צילום: יונדאי

כלמוביל, יבואנית יונדאי משיקה את הדור החדש של יונדאי סונטה בישראל. הסונטה היא משפחתית גדולה שזכתה להצלחה רבה בארץ, לא מעט בזכות הצגתה של גרסה היברידית וחסכונית - וגם הדור החדש של הסונטה משווק בישראל בגרסה בעלת הנעה היברידית.

כך, לפי המפרט של יונדאי, הסונטה החדשה מצוידת במנוע בנפח 2.0 ליטר שהספקו הוא 152 כוחות סוס ו 19.2 קג"מ. לצידו פועל מנוע חשמלי המפיק 51 כוחות סוס, כך שביחד צמד המנועים מפיקים 192 כוחות סוס ו 37.5 קג"מ. תיבת ההילוכים כמובן אוטומטית-בעלת שש מהירויות. צריכת הדלק הרשמית היא 20 קילומטרים לליטר (נזכיר שוב שזהו רכב היברידי ואין צורך להתחבר לעמדת טעינה).

יונדאייונדאי סונטה החדשה - החל ב-213,900 שקליםצילום: יונדאי

מבחוץ, השינוי שביצעה יונדאי בסונטה מורגש היטב בחלק הקדמי שכעת הרבה יותר דומה לזה של דגמים חשמליים של יונדאי כמו איוניק 6. מאחור העיצוב שונה והוא כעת יותר ספורטיבי. גם בפנים מדובר בשדרוג מקיף וניכר של תא הנוסעים אשר כולל כעת תצוגת מסכים פנורמית חדשה, הכוללת לוח מכוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' המשולב במערכת מולטימדיה מתקדמת בגודל 12.3 אינץ'. תצוגת HUD מציגה את המידע הרלוונטי ביותר כהקרנה בגודל של 10 אינץ' על גבי השמשה הקדמית, ומאפשרת לעבד מידע במהירות תוך שמירה על תשומת הלב בכביש.

לפי יונדאי, גם התנהגות הכביש שודרגה משמעותית לאחר תכנון מחדש של מערכת המתלים אשר הופך את הסונטה לרכב יותר נוח. בנוסף יונדאי מדגישה כי בידוד הרעשים שודרג גם הוא.

יונדאיפנים חדש לגמרי, דיגיטלי מלא ועם עושר רב של אבזור נוחות ובטיחות מתקדםצילום: יונדאי

כנהוג ביונדאי, רשימת האבזור ארוכה מאוד וכוללת כבר בגרסת הבסיס חישוקי סגסוגת 17 אינץ', מערכת מולטי-מדיה מקורית של היצרן עם אפשרות חיבור ל- Apple CarPlay ו- Android Auto על גבי מסך מגע צבעוני בגודל 12.3 אינץ' (לעומת 8 אינץ' בדור הקודם) הכולל דיבורית Bluetooth ושליטה קולית ובנוסף SVC - לוח מחוונים דיגיטלי מלא "12.3, מערכת שמע פרימיום מבית BOSE, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, מפתח חכם - כניסה והתנעה ללא מפתח, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה ועוד. ברמה הבכירה יש גם זכרונות למושב הנהג, אוורור מושבים קדמיים ,חיישני חנייה קדמיים מקוריים ועוד תוספות.

רשימת מערכות הבטיחות ארוכה מאוד וכוללת 9 כריות אוויר, בקרת סטיה אקטיבית מנתיב, בלימה אוטונומית בעת חירום הכוללת זיהוי הולכי רגל, כלי רכב, דו גלגלי ותנועה חוצה בצומת, מערכת אקטיבית למניעת תאונה בנסיעה לאחור המיועד ליציאה מאזורים צרים עם ראות מוגבלת, מצלמות היקפיות ועוד מערכות בטיחות רבות.

ועוד דבר חשוב: הסונטה החדשה זולה מהדגם הקודם: מחיר רמת הגימור ההתחלתית הוא 213,900 שקלים וברמה הבכירה מחיר הסונטה הוא 229,900 שקלים.

כלמוביל יונדאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}