י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
שלושת השבועות

כמעט ישיבת ממשלה בחסידות: לייבל'ה סוגר שבוע של חיסולים

והשבוע בלייבל'ה: מגזין התמונות שנסגר באמריקה; כמעט ישיבת ממשלה בטיש של החסידות בחיפה; ויסברג והפרגוד הגיעו לחסידות דושינסקיא; הפוסק והרבי הקנאי; מי חגג ברית בעג'ור?; ומי האסטרטג שנצפה במסע ללונדון?

כמעט ישיבת ממשלה בחסידות: לייבל'ה סוגר שבוע של חיסולים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה חשב כי השבוע בימי שלושת השבועות - או בשפת היידיש "דריי וואכן" לא יהיו חדשות ולא יהיה מה לספר לקהל הקוראים המושבע, אך סדר היום החדשותי בישראל מתחלפ בקצב מסחרר - ולייבל'ה לא יודע את נפשו מרוב חיסולים.

לייבל'ה התמוגג מהחיסולים של הגאב"ד של החמאס והראב"ד של החיזבאללה - בבחינת "למה אשכל שניכם ביום אחד". קודם לכן שקיבל לייבל'ה את הידיעה על הנעשה בשדה תימן ובית ליד. לייבל'ה קיבל טלפונים מכמה בחורי ישיבות: איך צה"ל הגיע לתימן? ומה צריכים שם בית דין?. 

תמונה יפה שראה השבוע לייבל'ה: לחיצת יד חמה בין זקן חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס הגאון רבי משה מאיה לבין הגאון רבי בצלאל פנחסי, ראש ישיבת 'ברכת אפרים', ראש הישיבה היחיד שנשאר ב'מרביצי' ועדיין מתעקשים להישאר אצל הליטאים ולא בש"ס כמו שאר ראשי הישיבות. 

ש.פ.ההרב מאיה מש"ס והרב פנחסי ממרביציצילום: ש.פ.ה

עוד לחיצת יד מעניינת ראה לייבל'ה השבוע בין הפוסק הגאון רבי בן ציון קוק לאדמו"ר הקנאי ביותר במאה שערים הרבי ממשכנות הרועים בשמחת אירוסי נכדת הרבי. 

א.ההגרב"צ קוק עם הרבי ממשכנות הרועיםצילום: א.ה

במשרד ירושלים ומסורת ישראל חגגו השבוע את מינוי המוצלח של שמעון אלבום לתפקיד מנכ"ל המשרד, לאחר שנה וחצי בהם שימש שימי (בשביל לייבל'ה תמיד שימי) כראש המטה. מדובר בהישג משמעותי מבחינת קידום חרדים בשירות הציבורי, והמנכ"ל החרדי הרביעי בלבד בממשלה. פרוש לא הצליח להסתיר את השמחה וההתרגשות כשקיבל את הבשורה.

באדיבות המצלםפרוש ואלבויםצילום: באדיבות המצלם

לייבלה יודע תמיד שיו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי מקפיד מדי יום ביומו על קביעות בכמה ספרים, בהם זוהר. השבוע במהלך הוועידה השנתית של ארגון 'לבקר בהיכלו' חשף דרעי איזה חידוש שהתחדש לו במהלך לימוד הבוקר ב'אור חיים' הקדוש, וסיפר כי הוא לומד מדי יום ביומו, וכך זוכה מדי שנה בשנה לסיים.

דרעי מספר על החידוש באור החיים צילום: באדיבות המצלם

בזמן שבלבנון התבצע החיסול, סופר עיתון 'הדרך' שמעון ליברטי נצפה בנאום לפני פתחית ה'פאנל' של נציגי ציבור בועידת 'לבקר בהיכלו'. לייבל'ה יודע שבעיקרון ליברטי היה אמור להיות ראש ישיבה אך בסוף נהיה סופר עולם התורה הספרדי ומנחיל ההשקפה. 

באדיבות המצלםליברטי במשאוצילום: באדיבות המצלם

בחזור מניחום האבלים במג'דל שמס על האסון הנורא השבוע נצפה ח"כ רון כץ בתפילה חרישית מחוץ לציון הרשב"י במירון. לייבל'ה יודע שר' רון כץ הכהן התפלל באזור המותר לכהנים על פי כל כללי ההלכה.

משה ויסברגרון כץ במירוןצילום: משה ויסברג

את אמן הרגש העולמי מוטי אילוביץ שנמצא בימים אלו בארץ ראה לייבל'ה בליל שישי ביחד עם הזמר יואלי קליין שהגיעו לחגוג ליל שישי בקרית 'פיקדלי' היוקרתית על ציר ירמיהו - גני גאולה והסביבה.

באדיבות המצלםאילוביץ, יואלי קליין בפיקדליצילום: באדיבות המצלם

באותו ליל שישי האחרון הוזמן לייבל'ה לאירוע מרגש ויוקרתי. בסלון המפואר של משפחת הורביץ ממשרד הפרסום מימד ישב הרב הראשי הגאון רבי ישראל מאיר לאו וניהל שיחה חשובה עם צוות מובילי דעה בציבור החרדי, בראשם אבי מימרן ור' אלטר גרובייס (שכותב את טורי הגרי"מ מדי שבוע). במעמד נכחו גם סגה"ש אורי מקלב, היועץ הפוליטי משה קלוגהפט, ר' שלמה רוזנשטיין ועוד. יחד חשבו דרכים יחד כיצד להנחיל את תודעת השואה לדור הבא.

באדיבות המצלםזיכרון בסלון אצל מימדצילום: באדיבות המצלם

ובאותו ליל שישי ראה לייבל'ה שלושה שרים מהממשלה הימנית שהגיעו לסיור ליל שישי ברמת ויז'ניץ שבחיפה להשתתף בטיש יארצייט של הרבי ה'חכמת אליעזר' מסערט ויז'ניץ זצ"ל: השרים בצלאל סמוטריץ, מאיר פרוש ויצחק גולדקנופף. 

באדיבות המצלםהשרים בסערט ויז'ניץצילום: באדיבות המצלם

הגבאי של האדמו"ר מרחמסטריווקא מצד אחד נדרש להחזיק את הרמקול במעמד השבוע בלונדון, מצד שני הבחין באחד הגבירים התומכים של המוסדות, כך נראתה תגובותו מול הקהל בתמונה שלפניכם.

באדיבות המצלםהגבאי והרמקולצילום: באדיבות המצלם

עוד בלונדון, באחד הדינרים ראה לייבל'ה בצד את האסטרטג מנחם גשייד יושב ומדבר עם אחד הלונדונים. 

באדיבות המצלםגשייד בלונדוןצילום: באדיבות המצלם

מי שהמריא השבוע לארה"ב היה שר העבודה יואב בן צור שלא מפסיק לעבוד. לייבל'ה ראה את השר במחלקת ה'טופ פלטינה' של אלעל בנתב"ג שם סעד את ליבו ושוחח עם המקורבים. 

באדיבות המצלםבן צור בטופצילום: באדיבות המצלם

באדיבות המצלםשיחה צפופהצילום: באדיבות המצלם

באדיבות המצלםטעימה קלה לפני הטיסהצילום: באדיבות המצלם

בהמשך בטיסה במחלקת הביזנס לייבל'ה הציץ וראה שהשר לא ישן אף לא לרגע כל הזמן עובד מסביב לשעון. 

באדיבות המצלםבן צור במטוסצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה ראה בניו יורק את העסקן לבית סקווירא ר' שלום בער פישל יחד עם איש השידוכים ר' יונתן שוורץ בשיחה בערב של 'בית לפליטות' בשיכון סקווירא על מה שקורה והנושאים הבוערים ביותר. 

באדיבות המצלםפישל וושוורץ בסוד שיחצילום: באדיבות המצלם

אפרופו אמריקה, לייבל'ה שמע השבוע כי מגזין התמונות 'א בליק' סוגר את שעריו בשבועות הקרובים. אוזן לחשה ללייבל'ה כי הכל החל שהנגיד יואלי לנדא רכש את מגזין הילדים 'קינדער שטוב' של העיתון שיחל לצאת בנפרד, כך גם עובדים שהיו כותבים בעיתון קיבלו הודעה כי הסתיימה עבודתם. ללייבל'ה נודע כי חלק מהכתבים צפויים להיקלט במגזין 'מומנט'.

בהונגריה ראה לייבל'ה את הנגיד ר' לייזר קסטנבוים יחד עם מנדי וייס מבני ברק סועדים במסעדת חנה. 

באדיבות המצלםקסטנבוים בהונגריהצילום: באדיבות המצלם

במלון כרסטה בשווייץ ראה לייבל'ה את הגבאים של הרבי מויז'ניץ ר' בן ציון שטנגר ור' הערשל כץ דנים על החופשה והרבי שנמצא בחלדודנא בימים אלו מה שמאפשר לגבאים קצת נופש בהרים בשווייץ.

באדיבות המצלםשטנגר והערשל בסוד שיחצילום: באדיבות המצלם

את המוזיקאי והזמר יואלי דיקמן ראה לייבל'ה בשולחן אחד עם המפיקים שלום וגשל ועוזר דרוק לצד הנגיד מארה"ב יוסי בייניש, בחופשה יוקרתית בהרי אוסטריה.

באדיבות המצלםהמפיקים והנגידצילום: באדיבות המצלם

בפולין ראה לייבל'ה את ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי. לייבל'ה נזכר שהיו מי שחשבו למנות לשגריר במרוקו דבר שהיה כספין ולסרי ניצח בענק. לסרי הגיע לסעוד דווקא באוכל האשכנזי אצל ר' אברומי זולדן בהכנסת אורחים בקרקוב.

פ.גלסרי וזולדן מחויכים מתמידצילום: פ.ג

בערב שבת קודש בלודמיר שבאוקראינה לשם הגיעו המונים לציונו של רבי שלמה מקרלין זיע"א כמו בחיים חיותו ראה לייבל'ה אחדות נדירה בין ר' משה שפירא מנכ"ל מוסדות קרלין סטולין לבין ר' חיים דוד גרוסמן מנכ"ל איחוד מוסודת פינסק קרלין. השניים פעלו ישועות גם במהלך השבת. 

באדיבות המצלםהמנכלי"ם מקרלין ופינסקצילום: באדיבות המצלם

לאחר מכן ראה לייבל'ה את העגלון שנשכר לצורך 'שאטל' ל'צום ציון' וסחב אחריו את ההמונים ובראשם בעל ה'וישמע משה' ר' משה פריד נוסעים עם הסוס היישר מהכנסת האורחים לתפילה בציון.

באדיבות המצלםוישמע משה והסוסצילום: באדיבות המצלם
 

מי שכובד בעלייה היה אפרים רוזנשטיין מנהל שיווק מגזר חרדי ב'לאומית', לייבל'ה גילה באותו רגע כי רוזנשטיין הוא לוי ומהיום יקרא שמו ר' אפרים הלוי רוזנשטיין. 

א.פ.קרוזנשטיין עולה לויצילום: א.פ.ק

יו"ר ועדת הבריאות ח"כ יוני משריקי וראש אגודת הידידות ישראל-מולדובה ח"כ אברהם בצלאל בפגישת עבודה עם אלכסנדר רויטמן שגריר מולדובה בישראל, במסגרתה דנו אודות שיתופי פעולה בנושאי בריאות בין 2 המדינות.

באדיבות המצלםבצלאל ומשריקי והשגרירצילום: באדיבות המצלם

בתיעוד מאירוע צבאי שהעלה הכתב עקיבא וייס מכאן 11 לערוץ הטלגרם שלו, נצפה על הבמה אשף הרשתות ומקרוב לאנשי התקשורת בני רוזנטל ליד תת אלוף שי טייב ראש חטיבת תכנון ומנהל כח האדם בצה"ל.

באדיבות המצלםבני רוזנטל על משמרתוצילום: באדיבות המצלם

אפרופו עקיבא וייס השבוע חגג עקיבא שלנו שמחת ברית לבנו בכורו בשעה טובה ומוצלחת באולמי בית ישראל בירושלים. ויקרא שמו בישראל: 'ישראל' לא על שם מדינת ישראל אלא על שם הסבא של הרעייה הגב' אלקי - ברגשטיין וייס מלשכת השר אופיר סופר. 

דניאל נפוסיעקיבא וייס מרוגש בברית לבנו צילום: דניאל נפוסי

ומברית לפדיון הבן. העיתונאי אחיה ביתאן מ'משפחה' חגג פדיון הבן לבנו בכורו, שם ראה את צמרת עורכי 'משפחה' ושר התקשורת שלמה קרעי שנשאל על ידי אריה ארליך האם הוא צריך לחשוש לתוכנית שלו בתאגיד השידור?.

בהמשך אלטר גרובייס התעניין אצל השר על הפגישה במעונו של האדמו"ר מגור, לייבל'ה שמע כי השר נשאל איזה יין קיבל מהאדמו"ר? וקרעי הגיב: "יין ישן שדעת זקנים נוחה הימנו". 

באדיבות המצלםפדיון הבן לבן אחיה ביתאןצילום: באדיבות המצלם

מי שנצפה השבוע בכותל מסיים את הקדיש האחרון על אביו ר' דדי ז"ל בתפילת מעריב היה איש החסד הרב שי גראוכר שי גראוכר. לייבל'ה ראה את גראוכר בדבקות ואף התברך מהרב זיכרמן מהשיעור המפורסם שברכו במאור פנים מיוחד. לייבל'ה עדיין לא נרגע מהקליפ לזכרו של גדול הזמר ששי לראשונה שר בו. 

באדיבות המצלםגראוכר בכותלצילום: באדיבות המצלם

בבית החולים לניאדו בקרית צאנז נתניה ראה לייבל'ה השבוע את יו"ר ארגון 'מזור' היועץ הרפואי הרב שמעון רגובי יחד עם מנכ"ל הארגון נחום פראנק ואיש החסד אהרל'ה פרוכטר ראש מערך תאום וליווי בארגון בשיחה צפופה עם ד"ר יעל יקל מנהלת מחלקת חדרי לידה והריון בסיכון בבית החולים. 

באדיבות המצלםהרב רגובי בלניאדוצילום: באדיבות המצלם

שמחה גדולה הייתה בסוף שבוע שעבר עת התארס הבחור החשוב הבנש"ק זרח כהנא מפארי תלמידי דושינסקיא שהתארס בשעה טובה עם בתו של הרה"ח רבי משה לאבין. לייבל'ה שמע שמדובר במופת של הרבי מספינקא בית שמש שהחתן נמנה על גבאו המסור, הרבי היה עם הגבאים בציון של ר' ישעיה'לה ושם נגזרה הגזירה על האירוסין. 

באדיבות המצלםבווארט של זרח כהנאצילום: באדיבות המצלם

החברים בישיבה שימחו את החתן היקר והדביקו מלא מודעות ברכה וגם את הציוץ של משה ויסברג שצייץ את דבר השמחה. התמונה עם הציוץ הופצה בקבוצות 'הפרגוד' הפופולרית במגזר שם נכתב כי הציוץ הודבק על הקיר לבחורים שלא נחשפים לאינטרנט. 

באדיבות המצלםהציוץ של ויסברג בקיר בדושינסקיאצילום: באדיבות המצלם

למחרת הודבקה ההודעה שנשלחה בפרגוד על הציוץ. לייבל'ה מקווה שידביקו גם את הידיעה כאן בלייבל'ה על הקיר למען בחורי הישיבה יידעו מה קורה ברשת אליה הם לא נחשפים. 

באדיבות המצלםהפרגוד בדושינסקיאצילום: באדיבות המצלם

את איש התקשורת עופר חדד מחדשות 12 ראה לייבל'ה השבוע מתפלל מנחה בכוונה ובדביקות לאחר אירוע שהנחה בו. לייבל'ה יודע שחייבים להקפיד על מנין כהבטחת ה'מאור ושמש' אך לייבל'ה שדן לכף זכות יודע כי כבר כמעט היתה שקיעה. 

עופר חדד מתפלל מנחה בכוונה צילום: באדיבות המצלם

את יוסי שטרן האיש למשימות מיוחדות של חסידות גור בירושלים ראה לייבל'ה השבוע כשהוא מוסמך בתואר עורך דין.

באדיבות המצלםעורך הדין יוסי שטרןצילום: באדיבות המצלם

גם חיים נוסבוים יד ימינו של אברהם מנלה חברה קדישא ת"א קיבל את התואר עורך דין. לייבל'ה יודע שצפוף בצמרת גור עקב פרקליטי צמרת שצומחים לנו בזה אחר זה. 

חיים נוסבוים מקבל תעודת עורך דין צילום: ישראל ו.

את איש החסד הרב יואלי אפל ממונרו ראה לייבל'ה השבוע בלימוד מעמיק עם ידידו הרב שרגא שניצר במירון.

באדיבות המצלםאפל ושניצר לומדיםצילום: באדיבות המצלם

כ-15 שנה אחרי שמונה להקים את תאגיד 'מי שמש' ועמד בראשו במשך 5 קדנציות מוצלחות הודיע השבוע יו"ר דירקטוריון תאגיד המים העירוני בבית שמש ישעיהו ארנרייך על משיכת מועמדותו לקדנציה נוספת בתפקיד. ארנרייך ילווה את תהליך הכניסה של מחליפו חבר המועצה מאיר שכטר.

הבעל מנגן האגדי דודי פולק חגג השבוע בשמחת אירוסיו, הוא הפליא את המשתתפים בקטע מיוחד והנגיד מנדי רייך ואיש המוסדות שמוליק כץ היו בהלם.

א. אייזנבאךפולק ומקהלת נרננה באירוסיןצילום: א. אייזנבאך

את הזזמר יידל ורדיגר ראה לייבל'ה השבוע בפיצה אורי בירושלים מחכה לפיצה ולרוטב. לייבל'ה התגרה אבל לא התפתה. 

באדיבות המצלםידי ורדיגר בפיצה אוריצילום: באדיבות המצלם

בציון הצדיק מעג'ור יחד עם כל נכבדי הישוב נערכה השבוע סמוך ליום ההילולא שמחת ברית לבן העסקן הרב משה פישמן שזכה בשנים האחרונות להרים את ההילולא של הצדיק מעג'ור רבי יצחק גברא שעשרות אלפים עלו לקברו. בסנדקאות כובד הצדיק הרב רוזנגרטן מרמת שלמה. 

באדיבות המצלםבברית לבן ר' משה פישמןצילום: באדיבות המצלם

שר הבריאות אוריאל בוסו מלווה בראש העיר צפת יוסי קקון מנחמים הערב את חבר המועצה מטעם סיעת ש"ס יוסי גלנט ומשפחתו על פטירת אמם ע"ה.

באדיבות המצלםבוסו וקקון מנחמים את גלנטצילום: באדיבות המצלם

המונים בראשות רבנים וראשי ישיבות הגיעו השבוע לרמת אהרן לניחום אבלים אצל ר' יוסף סטל מנהל מחלקת הגנים בעיריית בני ברק ועוסק בצרכי ציבור באמונה שישב שבעה על פטירת אביו הגאון רבי שמחה בונים זצ"ל מחשובי מרביצי התורה. לייבל'ה שהגיע לנחם ראה את הרבי מוואסלוי שהיה ידידו של המנוח מימי הקמת שכונת רמת אהרן. 

באדיבות המצלםהרבי מוואסלוי מנחם אצל משפ' סטלצילום: באדיבות המצלם

חבר מועצת גדולי התורה האדמו"ר ממודז'יץ בירך את יו"ר ארגון 'לב מלכה' הרב אהרן לייב אברמן על פעילותו הברוכה למען ילדים החולים ל"ע, ואיחל רפואה שלמה במהרה.

באדיבות המצלםהרבי ממודז'יץ מברך את הרב אברמןצילום: באדיבות המצלם

לרגל יום היוארצייט של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל ראה לייבל'ה את תלמידו המובהק הגאון רבי יוסף אפרתי בשיעור לבחורי ישיבת 'נשמת התורה' שבראשות הרב אליעזר שטיינברגר, על ענייני מצוות התלויות בארץ.

באדיבות המצלםהגר"י אפרתי בנשמת התורהצילום: באדיבות המצלם

לפינת המזל טובים השבועית, פחות שמחות עקב שלושת השבועות 

ברכת מזל טוב להרה"ח אלעזר דוד מרגלי יו"ר מאקאווא העולמי לרגל שמחת הולדת הנכד בשעה טובה, בן לחתנו המו"צ הרה"ג רבי מנחם מאניש בידרמן ראש כולל לעלוב סאסנובצה בני ברק.

ברכת מזל טוב לאיש העסקים הצעיר ומקורבם של גדולי ישראל שוקי דויטש לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לשלום דניאל עוזרו המסור של סגן שר החקלאות ח"כ משה אבוטבול לרגל שמחת הולדת הבת.

ברכת מזל טוב לסגן יו"ר ארגון 'ידידים' אליעזר שטרן לרגל הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת.

לייבל'ה לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}