י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
מודיעינית וצבאית

'וול סטריט ג'ורנל': ישראל הראתה שיש לה את היכולת לפגוע במרכז טהראן

ה"פוליטיקאים" של חמאס שנותרו בקטאר יודעים כעת שגם חייהם בסכנה אם ימשיכו להתנגד לתנאים של ישראל. ה'וול סטריט ג'ורנל' מציין: "לאל-קאעידה ולדאעש אסור שיהיה "אגפים פוליטיים" עם דיפלומטים של טרור בחליפות יקרות. למה צריך להתייחס לחמאס אחרת?"

'וול סטריט ג'ורנל': ישראל הראתה שיש לה את היכולת לפגוע במרכז טהראן
הנייה ושוכר צילום: באדיבות המצלם

ה'וול סטריט ג'ורנל' במאמר מערכת תוקף את חיזבאללה וחמאס ומציין כי "ארה"ב יכולה לעזור לישראל למנוע מלחמה גדולה יותר על ידי הפעלת לחץ על חיזבאללה ואיראן". עוד נכתב: "זירוז העברת הנשק לישראל, כולל פצצות חודרות שיעמידו את מתקני הגרעין של איראן בסיכון, ישלח מסר, וכך גם לאכוף סנקציות".

המאמר התייחס לכך שאיראן השביעה נשיא חדש לקול קריאות "מוות לאמריקה" ו"מוות לישראל" ביום שלישי. אבל בתוך שעות הגיע מוות לבעלות בריתה של איראן, בתקיפות שמראות שאויביה של ישראל אינם בטוחים בשום מקום. סביר להניח שלתקיפות יש השפעה מרתיעה על טהראן, גם כשהיא מגיבה.

במאמר נכתב: "ההתנקשויות מעבירות מסר חזק. אפילו שחיזבאללה בכוננות גבוהה ביותר, ישראל ידעה את מיקומו המדויק של מנהיג בכיר בארגון. למרבה הפלא, ישראל הצליחה לאתר ולהרוג את הנייה בבירת איראן, שם השתתף בהשבעת הנשיא החדש של איראן. ישראל הראתה שיש לה את היכולת המודיעינית והצבאית לפגוע במרכז טהראן, המממנת ומנחה את הנציגים המנהלים מלחמה נגד המדינה היהודית".

עוד נכתב: "הפוליטיקאים של חמאס שנותרו בקטאר יודעים כעת שגם חייהם בסכנה אם ימשיכו להתנגד לתנאים הסבירים של ישראל. לאל-קאעידה ולדאעש אסור שיהיה "אגפים פוליטיים" עם דיפלומטים של טרור לבושים בחליפות יקרות. למה צריך להתייחס לחמאס אחרת?".

שליחת ספינות מלחמה אמריקאיות לים התיכון, כמו לאחר 7 באוקטובר, תגרום לאיראן לחשוב פעמיים על המהלך הבא של חיזבאללה. "הצהרתו של שר ההגנה לויד אוסטין כי כוחות ארה"ב מוכנים לסייע בהגנה על ישראל מפני התקפות טילים הייתה חזקה ומאוחרת" נכתב.

במאמר מציינים כי התקיפות וההצהרות של ישראל מאותתות שהיא מעדיפה לא להילחם במלחמה גדולה יותר, "אבל המטרות הגבוהות מצביעות על כך שהיא גם לא מתכווצת מפחד. לישראל יש זכות להגן על עצמה, אבל יותר מזה יש לה את העילה הנכונה והמספקת להביס את המחבלים שלא נותנים לה לחיות בשלום".

 

איראן מלחמת חרבות ברזל חיסול הנייה חיזבאללה וול סטריט ג'ורנל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}