י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
מקשה על איראן

ארה"ב: בכירי הפנטגון היו המומים מהחיסול הדרמטי בלב טהראן

בכירי הפנטגון והצבא האמריקני נדהמו מהחיסול של הנייה ומהעובדה שישראל בחרה לעשות את זה בלב טהראן - מתוך הבנה שזה מקשה על איראן שלא להגיב | לדברי גורמים בארה"ב למרות ההלם, איראן תחשוש מלהיכנס למלחמה כוללת

ארה"ב: בכירי הפנטגון היו המומים מהחיסול הדרמטי בלב טהראן
מצעד צבאי בטהראן צילום: שאטרסטוק

גורמים רשמיים בממשל ביידן אמרו שהם לא עודכנו מראש על מבצע חיסול איסמעיל הנייה בטהראן, שחוסל בבית הארחה של משמרות המהפכה האירניים בטהראן בו שהה לאחר שהשתתף בהשבעת הנשיא החדש של איראן .

בכירי הפנטגון והצבא היו המומים מהחיסול, במיוחד מההחלטה לחסלו בבירת איראן, מהלך שמקשה על איראן שלא להגיב. אבל קצין בכיר בצבא ארה"ב, שדיבר בעילום שם עם ה'ניו יורק טיימס' אמר שאף על פי שאיראן נבוכה מהדליפה הביטחונית יוצאת הדופן, היא עשויה גם לחשוש מלהשתתף במלחמה כוללת עם ישראל.

עוד דווח, כי הנייה היה בין מנהלי המשא ומתן של חמאס בשיחות על הפסקת האש, אך מקבל ההחלטות העיקרי היה יחיא סינוואר, שמסתתר בעזה. הוא והנייה נתפסו כיריבים בתוך חמאס ולכן סינוואר אולי לא מתאבל כל כך הרבה על מותו, אבל הוא עדיין עשוי להתנגד לעסקה בטווח המיידי.

רוברט סטלוף, מנכ"ל מכון וושינגטון למדיניות המזרח הקרוב, אמר כי חיסולים כאלה הם למעשה שמירה על הלחץ של ממשל ביידן על ישראל להעדיף תקיפות ממוקדות נגד מנהיגי חמאס במקום פעולות צבאיות רחבות היקף שגורמות אבדות לאזרחים.

"באופן מסוים, זה בדיוק מה שארה"ב דחקה בישראל לעשות", אמר. "זו אחת הסיבות לכך שאתה לא שומע יותר מדי אנשים בממשל שמבקרים את זה".

הדבר האחרון שממשל ביידן או המועמדת הדמוקרטית קמלה האריס צריכים כרגע, "הוא להישאב לתוך הסלמה אזורית גדולה ומבולגנת", אמר אהרון דיוויד מילר מומחה בינלאומי בדיפלומטיה.

"זה יהיה קשה, אם לא בלתי אפשרי, עבור ביידן לעצב, שלא לדבר על לשלוט, תגובות איראניות או של חיזבאללה", הוסיף מילר. "בהנחה שאף אחד מהם לא רוצה מלחמה בקנה מידה מלא, ביידן עשוי להצליח יותר בהשפעה על התגובה הישראלית ברגע שאיראן וחיזבאללה יגיבו".

 

איראן איסמעיל הנייה מלחמת חרבות ברזל חמאס ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}