י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
23 שנה לאחר האסון

כדי להימנע מעונש מוות, מתכנני רצח 3000 אמריקאים הגיעו להסדרי טיעון

23 שנה לאחר אסון התאומים: ח'אלד שיח' מוחמד, המוח מאחורי הפיגועים ועוד שני פעילי אל-קאעידה שפעלו עימו, הסכימו להסדר טיעון ויישלחו לעונש מאסר, אך לא ייגזר עליהם עונש מוות

כדי להימנע מעונש מוות, מתכנני רצח 3000 אמריקאים הגיעו להסדרי טיעון
מתנדבים חרדים באסון התאומים צילום: Yeshiva world news

האיש שהואשם בתכנון הפיגועים הנוראיים ב-11 בספטמבר 2001 ושני נאשמים נוספים, הגיעו להסדרי טיעון שיאפשרו להם להימנע מעונש מוות, כך הודיע ​​הלילה משרד המשפטים. התפתחות דרמטית בתיקים שנמשכו עשרות שנים כשבזמן הזה האסירים נמצאים במתקן מעצר של צבא ארה"ב במפרץ גואנטנמו, שבקובה.

חאלד שיח' מוחמד, וואליד בן אטאש ומוסטפא אל-האוסאווי, יודו באשמה ויקבלו מאסר עולם, כך לפי מכתב שנשלח למשפחות הקורבנות מבכיר במשרד המשפטים האחראי על המשפט. פאנל של גורמים צבאיים יקבע בסופו של דבר את עונשם של המחבלים.

"בתמורה להסרת עונש המוות כעונש אפשרי, שלושת הנאשמים הללו הסכימו להודות בכל העבירות, לרבות רצח 2,976 האנשים הרשומים בכתב האישום", כך לפי המכתב, שנחתם על ידי אהרון רו, התובע הראשי בתיקים.

האסון הגדול ביותר של האמריקאים אירע בבוקר יום שלישי, 11 בספטמבר 2001, תשעה עשר מחבלים שהשתייכו לארגון הטרור "אל-קאיעדה" חטפו ארבעה מטוסי נוסעים. החוטפים הטיסו שניים מהמטוסים בכוונה לתוך מגדלי התאומים שבמרכז הסחר העולמי שבעיר ניו יורק. הפגיעה במגדל הדרומי הועברה בשידור חי לעיני מיליוני צופים ברחבי העולם, כך גם קריסתם של המגדלים, אשר קרסו בתוך פחות משעתיים.

את המטוס השלישי ריסקו החוטפים אל תוך בניין הפנטגון בארלינגטון שבווירג'יניה. כוונת החווטפים הייתה לרסק את המטוס הרביעי, אל תוך הבית הלבן או לתוך בניין הקפיטול בוושינגטון, אך המטוס התרסק לבסוף בשדה פתוח ליד שנקסוויל, פנסילבניה.

נוסעי המטוס נאבקו עם החוטפים והמטוס התרסק בשדה פתוח. 2,977 אזרחים, נוסעים וצוות של ארבעת המטוסים, נהרגו, ויותר מ-6,000 נפצעו. נהרגו גם 19 הטרוריסטים שחטפו את ארבעת המטוסים.

אסון התאומים ארצות הברית אל קאעידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}