י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
מסביב לעולם

המסעות של הארכי טרוריסט הנייה, עד שחוסל

המקומות בהם בילה המנהיג הפוליטי והארכי טרוריסט של חמאס, איסמעיל הנייה, את החודשים שלאחר ה-7 באוקטובר עד שחוסל. דוחא הוא המקום שבו פרסם הנייה את הצהרתו הראשונה לאחר ששלושת בניו וארבעת נכדיו חוסלו בעזה בתקיפה אווירית ישראלית

המסעות של הארכי טרוריסט הנייה, עד שחוסל
איסמעיל הניה צילום: אחמד חטיב, פלאש 90

לאחר שחגג את טבח השבעה באוקטובר במשרד חמאס בטורקיה, איסמעיל הנייה שחוסל בטהראן אתמול, החל לנוע ברחבי האזור כשהוא מצהיר הצהרות לוחמניות ומאיימות על ישראל.

הנייה בילה הנייה את רוב זמנו בדוחא בירת קטאר כראש הלשכה המדינית של חמאס, אך ערך מספר נסיעות לטהראן, איסטנבול. וקהיר, כך לפי ניתוח של רשת CNN.

טהראן: הנייה לקח לפחות ארבע טיסות לטהראן - בנובמבר, מרץ, מאי ויולי. במהלך כל ארבעת הביקורים הוא נפגש עם המנהיג העליון האיראני עלי חמינאי.

בחודש מאי הוא השתתף בהלוויותיהם של נשיא איראן אברהים ראיסי ושר החוץ חוסיין אמיר-עבדולהיאן, שנהרגו בהתרסקות מסוק. 

בנסיעתו האחרונה לטהראן, שהסתיימה בחיסולו, הוא השתתף בטקס השבעתו של הנשיא האיראני החדש, מסעוד פזשכיאן.

קהיר: הוא גם לקח שלוש טיסות לקהיר בנובמבר, דצמבר ופברואר והוביל את משלחת המשא ומתן של חמאס להפסקת האש. קטאר ומצרים שמרו על תהליך המשא ומתן הזה, שעדיין נמשך.  

דוחא: בזמן שמלחמת ישראל החריבה את עזה, בילה הנייה את רוב זמנו במשרדי חמאס בדוחא. הוא נתן הצהרות לוחמניות לתקשורת פרו חמאס. הוא נפגש שוב ושוב עם מספר בכירים זרים, נאם וקיים פגישות.

דוחא היא גם המקום שבו פרסם הנייה את הצהרתו הראשונה לאחר ששלושת בניו וארבעת נכדיו חוסלו בעזה בתקיפה אווירית ישראלית. בהצהרה ההיא מאמצע אפריל הוא אמר כי חיסולים כאלה, רק "יחזקו את חמאס יותר בעקרונותיו", והוסיף כי חמאס לא ייכנע ולא יתפשר, לא משנה כמה גדולה ההקרבה.

חמאס איסמעיל הנייה מלחמת חרבות ברזל קטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}