י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
למנוע סיכון לציבור

בעקבות הנחיות פיקוד העורף, הופסקה פעילות מפעל הגלידות

בעקבות הנחיות חדשות של פיקוד העורף, הופסקה פעילות מפעל ייצור גלידות של שטראוס בעכו המחזיק במאגרי גז אמוניה לצורך תפעולו, כדי למנוע סיכון לציבור אם יפגעו או יהיו מטרות לירי מלבנון

בעקבות הנחיות פיקוד העורף, הופסקה פעילות מפעל הגלידות
אילוסטרציה צילום: unsplash

על רקע המתיחות בצפון וההיערכות לתגובה על חיסול בכיר חיזבאללה פואד שוכר שחוסל אתמול בביירות, הופסקה פעילות מפעל ייצור גלידות של שטראוס בעכו המחזיק במאגרי גז אמוניה לצורך תפעולו.

על פי הדיווח ב-Ynet, מפעלים נוספים שבהם משתמשים בחומרים מסוכנים הונחו גם הם לרוקן ולפנות את מאגרי הגז הנפיץ כדי למנוע סיכון לציבור. גורמים במפעל אמרו כי אם הפסקת הפעילות תימשך ימים בודדים, אין סיבה שיחסרו גלידות על המדפים וכי יש די במלאים שהחברה מייצרת לחודשי הקיץ.

עוד דווח, כי בפיקוד העורף דרשו מהנהלת המפעל להגביל את כמות גז האמוניה המוחזקת במתחם, כחלק מדרישות חירום להגבלת שינוע והחזקה בחומרים מסוכנים. בעקבות ההנחיה לא ניתן לייצר גלידות ללא שימוש באמוניה שמהווה מרכיב חשוב לצורך קירור מערכות הייצור והמקפיאים במפעל.

חברת "יוניליוור" מסרה בתגובה כי "בעקבות הנחיות פיקוד העורף אנו מפסיקים בשלב זה את פעילות מפעל גלידת שטראוס בעכו".

גם ראש מועצת חצור הגלילית מיכאל קבסה פנה הערב לקציני פיקוד העורף ודרש כי גם המפעל "פרי גליל" שבשטח היישוב ירוקן את מאגרי האמוניה שבהם הוא משתמש ועלולים לסכן את התושבים אם ייפגעו. קבסה אמר ל-Ynet כי "הגזרה מתחממת ועדיף לנו לא להיתפס באירוע שאז יהיה מאוחר מדי. החיסולים והצפי לתגובת חיזבאללה מצביעים על פוטנציאל התלקחות גדול ועליית מדרגה ועלינו להיערך בהקדם מבעוד מועד ולא להיגרר".

דובר צה"ל מסר: "פיקוד העורף מקיים קשר רציף ומתמשך עם כלל המפעלים הנמצאים בגזרתו, הכולל ביקורות יומיומיות והערכות מצב שוטפות יחד עם הרשויות המקומיות והמשרד להגנת הסביבה. זאת כדי לשמור על מוכנות ותמונת מצב מלאה אודות רמות המלאי של החומרים המסוכנים".

שטראוס גלידות חיזבאללה לבנון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}