ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"אני לא עבריין"

פרטים חדשים על פרשיית האברך מבית שמש נחשפו בביהמ"ש

עורך דינו של אלימלך שטרן, הנאשם במגע עם גורמים איראנים, טען בדיון הארכת המעצר: ״שטרן היה בטוח שמדברים איתו ארגוני שמאל נגד הממשלה. הוא לא חלם ולא הבין שמדובר באנשים שרוצים לפגוע בביטחון המדינה, ברגע שדרשו ממנו דברים שהרגיש שהם לא חוקיים, הוא ניתק קשר"

פרטים חדשים על פרשיית האברך מבית שמש נחשפו בביהמ"ש
אברך חסידי, אילוסטרציה צילום: Chaim Goldberg/Flash90

הפרשיה שמסעירה את המגזר: בבית המשפט המחוזי בירושלים, התקיים היום (רביעי) דיון בבקשת הפרקליטות להאריך עד תום ההליכים, את מעצרו של אלימלך שטרן, תושב בית שמש בן 22, שעומד לדין באשמת ביצוע משימות שונות בישראל עבור גורמים איראנים. 

סנגורו, עו"ד עקיבא מאיר ביקש לשחררו בתנאים מגבילים והציג שורה של הכוחות לחוסר מודעותו של שטרן לכך שמדובר בגורמים עוינים. מנגד, בפרקליטות התנגדו לשחרורו והציגו הוכחות לכך שידע וחשד כי מדובר בקשר עם גורמים עוינים, ועם זאת המשיך את הקשר איתם עד למעצרו על ידי השב"כ.

סנגורו קבל על תנאי מעצרו של שטרן, שמסווג כעצור ביטחוני והוחזק בחודש האחרון בכלא שאטה, שם לפי הסנגור "תנאי הכליאה גרועים בהרבה".

"הנאשם תיאר בחקירתו הראשונה כי רכש לראשונה טלפון חכם במהלך חודש אלול תשפ"ג ולא הכיר בנוכלויות או בעקיצות", טען הסניגור בפני בית המשפט. "הקשר בין הנאשם לאנה היה קצר ביותר והוא החל במהלך חודש מאי 2024, כשאנה הציגה עצמה כמי שמתגוררת בטורונטו ומתגמלת יפה על קמפיין תאונות דרכים וביקשה ממנו לפרסם מודעות תמורת תשלום. במועדים הרלוונטיים, לנאשם חוב בבנק והוא נצרך לכספים".

"הנאשם ציין כי סבר שהיא מחו"ל או מהשמאל האנרכיסטי אשר רוצה לעשות בלאגן בישראל. גם יתר המשימות, כמו הטמנת הכספים או משלוח הבובה, לא עוררו חשד למניע ביטחוני, הגם כי היו נחזות למשונות. אין בכך לעלות חשד כי המדובר במגע עם סוכן זר. לכל היותר ובכל הנוגע להצתת היער, חשדו של הנאשם היה שזהו מעשה עברייני. כך לדוגמא מציין הנאשם בתכתובת עם י' ביחס להצתת היער "אני יורד מזה אחי. אני לא עבריין. עד כה כל המשימות היו חוקיות. אולי מסתורי אבל חוקי". הנאשם מוסיף ומציין שם (22.31) "תמיד אהיה ככה בעזרת ה'. זה בשורש שלי לא מוכר את העקרונות שלי על שום כסף".

לטענת עו"ד מאיר, "לא כל קשר עם גורם עבריין או גורם עוין הופך מיניה וביה למגע עם סוכן חוץ. אף ככל שלצורך העניין, נניח כי הנאשם החזיק בקשר עם גורם אותו זיהה או חשד כעוין מדינת ישראל, עדיין קיימים אין ספור ארגונים פרוגרסיביים שפועלים בצורה אנטי ממסדית ישראלית, אך אינם בכלל סוכן חוץ או ארגון טרור. מחומר הראיות לא עולה אחרת".

בסיום הדיון הודיעה שופטת המחוזי ענת זינגר כי תעביר את החלטתה בימים הקרובים.

בית שמש אלימלך שטרן איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}